Ik heb vandaag deelgenomen aan de toelatingsproef arts-tandarts in het Tentoonstellingspark te Brussel en te zien aan de topics die de afgelopen weken langs het huiswerkforum passeerden, ben ik niet de enige van dit forum. Daarom deze topic om ervaringen uit te wisselen. Viel het globaal gezien mee? Welke onderdelen gingen (uitzonderlijk) goed? met welke onderdelen had je problemen? Hoe schat je je kansen in? Je hoeveelste deelname was dit? Hoe heb je je voorbereid? Indien geslaagd, waar ga je de studie geneeskunde/tandheelkunde aanvatten? Indien niet, wat dan? Wat was je blok/plaatsnummer? ...
Voor mij was het mijn eerste deelname en over het algemeen heb ik er een goed gevoel bij, al vind ik het erg moeilijk in te schatten. Het voormiddaggedeelte (KIW) leek alleszins beter te gaan dan de namiddag (IVV). Wiskunde en chemie (alles ingevuld) gingen buitengewoon goed, biologie was verrassend moeilijker dan verwacht (één opgelaten) en fysica was naar verwachting het lastigste onderdeel (twee opengelaten). De redeneerproef ging meer dan behoorlijk, maar ik had te weinig tijd om alle vragen op te lossen (42 v/d 50), de stilleesteksten waren eveneens moeilijker dan verwacht (23 v/d 30 vragen ingevuld) en de gesprekken arts-patiënt vond ik nogal vaag en zeker moeilijk om in te schatten (27 v/d 30 vragen ingevuld).
Ik ben van plan om volgend jaar geneeskunde te gaan studeren in Antwerpen en indien ik niet geslaagd ben, ga ik voor biomedische wetenschappen of bio-ingenieur.