Hey ,
Ik studeer momenteel toegepaste psychologie op de Lessius hogeschool in Antwerpen.
En ter voorbereiding van mijn herexamen algemene psychologie moeten we een taak maken met een statistische analyse van een testuitkomst.
Ik ben zoiezo al niet echt zo wiskundig aangelegd, maar omdat er iets mis is met de SPSS licensie moet ik deze taak ook nog een keer in een exel bestand maken.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik hieraan begin, want ik begrijp absoluut niets van exel.
Het experiment waaruit de testresultaten komen bevatten 50 proefpersonen die van leeftijd variëren van 9 tot 19 jaar zowel jongens/meisjes en 2 taken moesten oplossen een numerieke taak en een verbale taak (hierstaat met een code aangegeven 1 als deze correct is uitgevoerd en een 0 als deze foutief werd uitgevoerd) en dit met of zonder aanwijzing ( met aanwijzing = code 1 en zonder aanwijzing is code 0).
Ik begrijp niet goed hoe hieraan te beginnen omdat ik niet weet WAT je allemaal kan en MAG berekenen met dichotome variabelen (of nominale variabelen) de Mc-Nemar mag niet omdat dit voor en na testing is en de chronbach alpha moet vervangen worden door de kuder -richardson 20 maar hoe dit te berekenen in exel weet ik niet.
Kan iemand me ook uitleggen hoe ik grafieken kan maken in exel? en wat ik nog meer kan/mag berekenen met dichotme variabelen? en hoe dit te doen?
Want ik begrijp er echt niks meer van!
Alvast bedankt!