Hallo,
Kan iemand me duidelijk uitleggen hoe de wetenschappelijke notatie werkt. Net telkens als ik denk dat ik het snap, weet ik niet meer hoe het werkt.
Dit heb ik nog nooit gezien :eusa_whistle:Vb. 3*10^2 = 3E^2.
Ja, dat snap ik, maar 2*10^5 =2e^5 is geen geaccepteerde notatie.Die E niet? Die hebben we vandaag op school gehad. x10 kun je vervangen door E. Dus ipv 2x10^5 kun je ook opschrijven 2E5. Is een stukje korter.
[Zucht] Waarom lezen mensen zo slecht :eusa_whistle:Dat machtteken moet weg en het moet een hoofdletter E zijn. Wat jij schrijft is 2 maal de constante van euler tot de vijfde macht.
Overigens is de kleine letter e in veel computerprogramma's ook een wetenschappelijke notatie (zoals matlab).maar 2*10^5 =2e^5 is geen geaccepteerde notatie.
Of zoals windows rekenmachine:Overigens is de kleine letter e in veel computerprogramma's ook een wetenschappelijke notatie (zoals matlab).
Je hebt gelijk, bedankt voor je oplettendheid!Ja, dat snap ik, maar 2*10^5 =2e^5 is geen geaccepteerde notatie.
Ik heb geleerd dat het voorste getal tussen 1 en 10 moet liggen en Wikipedia heeft het daar ook over, maar dan als iets dat "meestal zo gekozen wordt". :eusa_whistle:Verder meen ik me uit de eerste les numerieke wiskunde te herinneren dat de floating point altijd met een 0,... begint dus je schrijft niet 2E10 maar 0.2E11 bijvoorbeeld.