Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde
optie A) het wordt energieMaar wat als een lege plek in een elektronenschil dan weer gevuld raakt? Waar zou die donkere materie volgens jou dan heen gaan? verdwijnt die zomaar?
Volgens mij is dat toch wat kort door de bocht. ik ben maar een leek, maar er is op z'n minst een aantal (deels) gevulde schillen. Laten we dan alleen deze in ogenschouw nemen.Merk bovendien ook op dat er oneindig veel schillen bestaan per atoom en dus ook oneindig veel lege.
Dat vind ik dan weer kort door de bocht; waarom zou je een groot deel van alle oplossingen negeren?Volgens mij is dat toch wat kort door de bocht. ik ben maar een leek, maar er is op z'n minst een aantal (deels) gevulde schillen. Laten we dan alleen deze in ogenschouw nemen.
Dat is niet kort door de bocht, het is gewoonweg een feit dat het aantal gevulde electronenschillen eindig is.Dat vind ik dan weer kort door de bocht; waarom zou je een groot deel van alle oplossingen negeren?
wikipedia zegt:Verder heb je nog altijd geen mechanisme gegeven waardoor we dit serieus kunnen nemen. Hoe zou dit de donkere materie verklaren?