curix
Artikelen: 0

Klassieke muziek, waarom vindt iedereen dat saai?

Ik ben eel leek in psychologie maar ik zit met een vraag.

Ik ben 15 jaar en ik hoor wel graag klassieke muziek.

Het is bewezen dat klassieke muziek heel erg goed is en gezond is.

Maar toch luistert iedereen naar dat geboemboem dat zeer luid staat.

1 ik hoor het niet graag.

2 (als je het luid zet) uw oren gaan er van kapot.

3 het is aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllltijd het zelfste.

Mijn vraag: wat gaat er in de hersenen van mijn mede jeugdmense om?

Ik weet wel dat iedereen zijn eigen smaak heeft maar toch.

Nu is het een rage om te hakken op zo'n muziek, ze staan daar dan onnozel te doen op een monotoon geboem en rare bekken te trekken met hun gezicht met eek klakske der op.

(niet dat iedereen zo is hoor)

DAT IS TOCH INFANTIEL

Wat gaat er in hen om?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.
bobaphat

Re: Klassieke muziek, waarom vindt iedereen dat saai?

er waren weleens wat testjes die meenden aan te tonen dat het beluisteren van muziek de intelligentie bevorderde. Dit noemde ze het Mozart effect, google maar eens.

ALleen de laatste tijd neemt de geloofwaardigheid van dit effect af. Kids houden gewoon van vette direct stimulerende geluiden omdat:

a Hun cortex voor melodie perceptie nog niet volledig volgroeid is

b Hun hormonen meer vragen om een beetje agressie dan esthetische hoogstandjes.

c Pubers zijn minder bestand tegen de commerciele media die deze simpelere muziek door de jonge strotjes probeert te duwen omdat het makkelijker in de markt ligt dan klassiek(of bijvoorbeeld jazz, nieuwe comonisten enzo)

ik doe zo maar een greep
Brihaspati

Multiple choice?
I love those who can smile in trouble, who can gather strength from distress, and grow brave by reflection. 'Tis the business of little minds to shrink, but they whose heart is firm, and whose conscience approves their conduct, will pursue their principles unto death.
Assassinator