Ik vrees voor niets. Als de zwarte gaten die daar gecreëerd worden ontsnappen, tegen dat die de wereld verslonden hebben, ben ik al lang en breed dood. Ik vind gewoon dat het niet kan, indachtig dat we de aarde over pakweg 100.000 jaar nog nodig zullen hebben.
dus je vreest dat er zwarte gaten kunnen ontsnappen? Mijn punt is: je vreest dat de theorieën niet kloppen, en vreest daarom dat onze voorspelling van het verdampen van een zwart gat verkeerd zijn. Echter, we hebben de voorspelling dat er een zwart gat komt a priori gebaseerd op dezelfde theorieën die jiij verwerpt. Dus er is geen probleem.
Stel trouwens dat het niet straalt (hoewel vele wetenschappers menen dat de verwaarlozingen inderdaad opgaan), dan nog is er volgens mij geen probleem. Een stilstaand elektron heeft ook een schwarzschildstraal en dat levert ook geen problemen. De situatie bekijkend vanuit het eigenstelsel van ons mini-zwart gat (waar deze schwarzschildstraal constant is) zie ik niet in hoe er volgens jou problemen ontstaan.
Als de QM de laatste en ultieme theorie was, dan zouden we geen deeltjesversnellers nodig hebben...
Dit heb ik nooit beweerd. Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als we 1 theorie hadden van quantumgravitatie, die dan toch tenminste in 1 domein zou opgaan. Merk overigens op dat LHC ver van het regime ligt om daar data over te verzamelen.
@Heezen: je doelt waarschijnlijk op het Higgsboson. LHC is nog niet klaar, doel is om botsingen te genereren eind dit jaar, interessante data volgend jaar. Omeomi, het neutrino is toch echt al waargenomen hoor