Moderator: Rhiannon
Waarom zou een robot volgens jou nooit de emoties die de mens heeft kunnen krijgen?Technisch gezien zou een robot wel in de toekomst misschien wel helemaal op een mens kunnen lijken en dezelfde handelingen kunnen verrichten als een mens, maar een robot zou ook in de toekomst nooit emoties die de mens heeft kunnen krijgen.
Ahum...Mensen kunnen zelf kiezen wat je hersens denken.
Dit is wat ik tot nu toe heb getypt, zelf ben ik er niet echt tevreden over.
Allereerst begrijp je niks van het concept 'mens', op een of andere vreemde manier denk je dat het iets is dat hersenen aanstuurt.Dus kom maar op met tips en commentaar!
Ik vermoed dat hij doelt op alle mensen die denken dat ze elke dag weer voor dag en dauw naar hun werk moeten gaan...jdr schreef:Hoe kom je in vredesnaam aan deze opvatting?
kun je mij een voorbeeld geven hoe jij als mens kiest wat je hersens denken?
De emoties waar we mensen vaak op betrappen zoals huilen, lachen, woede etc. zijn niets meer dan een samenspel van een paasr dingen. Als allereerste bestaat er een situetie waar een persoon op moet reageren. De persoon in kwestie kijkt daartoe naar het referentie kader. Het referentie kader bepaalt wat de persoon in kwestie ziet als een gepaste reactie op de situatie. De persoon in kwestie in kwestie projecteert dit gekozen gedrag vervlgens op zichzelf en voert het uit. Het enige wat (in mijn optiek) niet na te bootsen valt is emotie op zich. Er is namelijk 'iets' in de persoon in kwestie wat een leegte is en waarop het gekozen gedrag op geprojecteerd wordt. Die 'emotie' is iets wat in mijn optiek de mens 'aanstuurt', de 'intentie' ofzo. Ik nem het vaak het 'vonkje'. Dit is het gedeelte wat in een robot mist (tot nog toe) en in mijn ogen ook niet verklaard kan worden.Allereerst begrijp je niks van het concept 'mens', op een of andere vreemde manier denk je dat het iets is dat hersenen aanstuurt.
Een mens is m.i. een organisme met inbegrip van het zenuwstelsel dat het organisme aanstuurt.
Dan doe je alsof emoties menselijke eigenschappen zijn die 'onmogelijk' voor een ander fysiek systeem dan de 'mens' te bewerkstelligen zijn.
Een mens is een fysiek systeem en niets meer dan dat, emoties zijn daarmee fysieke processen die wanneer de techniek vordert ook prima na te bootsen zullen zijn.
Als het niet verklaard kan worden zal je het tussen haakjes gezette 'tot nu toe' ook achterwege kunnen laten; wat je niet kan verklaren zul je ook niet na kunnen bootsen.Het enige wat (in mijn optiek) niet na te bootsen valt is emotie op zich. Er is namelijk 'iets' in de persoon in kwestie wat een leegte is en waarop het gekozen gedrag op geprojecteerd wordt. Die 'emotie' is iets wat in mijn optiek de mens 'aanstuurt', de 'intentie' ofzo. Ik noem het vaak het 'vonkje'. Dit is het gedeelte wat in een robot mist (tot nog toe) en in mijn ogen ook niet verklaard kan worden.