De Big Bang theorie bevalt mij niet om twee redenen.
1) Het heelal dijt alzijdig uit. Er is dus geen middelpunt van de uitdijing en dus m.i. ook geen beginpunt. Dat oerpunt van de Big Bang kon er dus ook niet zijn. Anders gezegd: als je de film van het alzijdig uitdijende heelal achteruit af zou afspelen, dan zou het in dat geval inkrimpende heelal 'niet weten in welk punt het uiteindelijk samen zou moeten komen'.
2) Wat er voor de Big Bang was mag je niet vragen. Dat bestaat dan gewoon niet. Onzin. God heeft altijd bestaan. Ook voor de Big Bang. Dus er moet wel iets geweest zijn. Maar misschien was de Big Bang er wel niet.
Ik heb een theorie bedacht (wacht even met lachen: de Big Bang is ook maar een theorie hoor...). Ik zal mijn idee toelichten.
Een seconde duurt vandaag de dag een seconde. Maar stel nu eens dat vroeger een seconde langer duurde en in de toekomst korter zal duren.
Dus dat de tijd niet constant verloopt, maar steeds sneller en sneller.
Dwz heel vroeger duurde een seconde triljoenen jaren en in de verre toekomst zal triljoenen jaren een seconde duren.
Het bovenstaande klinkt wat krom, maar snappen jullie wat ik bedoel?
De uitkomst van mijn redenering is dat de allereerste seconde van het heelal een eeuwigheid geduurd heeft (voor de wiskundigen: een limietproces met assymptoot). Zo is er dus nooit een begin geweest en is de z.g. Big Bang eeuwig bezig geweest om kruipend en kreunend tot wasdom te komen. Inmiddels is het heden en loopt de tijd al heel wat sneller. Een seconde duurt nu nog maar een seconde (omdat we dat zo noemen). En de verre toekomst dan? De tijd zal supersonische snelheden gaan aannemen. Triljoenen jaren zullen in een tiende seconde voorbij suizen. En de uitdijing zal rechtevenredig hiermee exploderende toenemen. Anders gezegd: het heelal zal oneindig groot worden en dus ook heel erg leeg en donker. Als we erbij konden zijn, zouden we geen enkel lichtpuntje aan de hemel meer zien. Niets. Slechts pikdondere duisternis.
Kortom: Geen Big Bang. Maar een heelal dat eigenlijk al eeuwig bestaat en ook eeuwig (maar oneindig ijl) zal blijven bestaan.
Tenslotte: zo'n beeld lijkt mij prima passen bij God. Hij is ook van alle tijden. Maar ook zonder God lost mijn theorie veel bullshit van de Big Bang op.
Graag serieuze reacties: Ad uit Nuenen,
edit peterdevis : geen email adressen vermelden in je posts