Ik ben sinds twee maanden de trotse bezitter van een hyundai excel uit '97.
ik ben al op vakantie in frankrijk geweest dat gekke ding.
aangezien ik 18 ben en ik absoluut niet uit het plaatje wil vallen heb ik een nieuwe auto radio gekocht en en een tweetal speakers. Deze heb ik ingebouwd en nu zit ik in die bonkende wagen die 's-avonds laat door je woonwijk scheurt(dit valt gelukkig nog mee)
nu heeft mijn radio 4 kanalen die maximaal 50 Watt leveren (MOSFET). maar ik heb er maar 2 aangesloten. gelukkig kon ik zeer goedkoop aan de volgende boxen komen:
(ik moet even zoeken hoe ik ook weer een link maak, want dat is lang geleden)
Boxuh
(ik moet zeggen dat het maken van een link vooruit is gegaan!)
deze hebben een nominaal vermogen van 90Watt. dat ligt dus boven het maximaal vermogen van één uitgang.
is er nu een gevaar dat ik mijn versterker eruit blaas?
ik heb ze toch maar aangeschaft om dat ik voor de prijs (15 TOV 119 adviesprijs) me geen breuk kan vallen. maar ik dacht vooral! Het is geen probleem, ik kan de boxen met mijn radio maximaal 50 wat geven, dus dan lopen ze maar gewoon niet op hun max. De boxen hebben als het goed is 4Ohm. dus dan maakt het voor de versterker toch niet uit wat de boxen maximaal aankunnen? het betekend alleen de boxen met een versterker nog harder kunnen of niet?
loopt mijn tere eindversterker gevaar als ik de nieuwe boxen eraan koppel of raden jullie me aan ze zo snel mogelijk in te bouwen en de buren goed boos te maken?
alvast bedankt voor jullie tijd.
Voor mensen die naar deze topic keken vanwege de omschrijving "Lekker afslanken" wil ik niet teleurstellen dus daarom
Gezond afslanken