hallo Ik ben nieuw hier en heb me al suf gezocht op internet naar de antwoorden en kan hiet niet vinden.
Het gaat om een motor die ik aan het opbouwen ben.
Een Hemi V8 392 cui ( 6,5 liter) met een roots supercharger.
laaddruk 14 Psi ( bijna 1 bar)
compressie 8.5 op 1 9 op 1 als het klopt wat ik denk
Het ding komt op LPG te lopen dit vanwege de brandstofkosten en de hogere octane rating van lpg.
Er zijn 3 manieren om de motor op lpg te laten lopen.
1 toevoer van dampgas via mengstuk carburateur.
dit valt bij voorbaat al af verkrijgbare mengstukken hebben niet genoeg flow voor een dergelijke motor
zelfs met een dubbele 4 barrel setup kom ik niet verder als 1400 CFM.
2 dampgas injectie
eigenlijk het zelfde probleem als bij 1 zal minimaal 3 verdampers nodog hebben om voldoende flow te krijgen.
heb dan ook minimaal 2 injectoren per cilinder nodig .
3 vloeibaar gas injectie.
geen pasklaar systeem beschikbaar maar lijkt het meest geschikt.
Door het gebruik van de roots supercharger word de inlaatlucht behoorlijk opgewarmd.
zeker een stijging van 60 graden .
Dit geeft een behoorlijk verlies aan vermogen.
Door het injecteren van vloeibaar LPG onder de supercharger direcht gericht op de inlaatkleppen maak ik optimaal gebruik van de koelende werking van de verdamping van het LPG.
Mijn vraag is nu : hoe kan ik berekenen wat het koelend effect van het LPG is???
LPG heeft een kooppunt van ca - 20 graden c.
remco