Als eerste vind ik dat er nogal weinig structuur te bemerken valt in de omschrijvingen. Het zou volgens mij veel beter zijn om alle omschrijvingen te laten beginnen met "Betreft..." of "Topics over..." (bij voorkeur dat laatste).
Andere zaken die me opvielen:
- Het subforum "Duurzaamheid en Klimaat" heeft als omschrijving:
Afgezien van het feit dat ik "energieverspilling" een beter woord vind, is er een redelijke overlap met de omschrijving van "Geografie":Energieverslinding, milieubelasting, klimaatverandering en (eventuele) oplossingen daarvoor.
Mijn voorstellen:Betreft de ruimtelijke orde van verschijnselen aan het aardoppervlak, waaronder geologie, klimaat(verandering), ontwikkelingsvraagstukken, milieuvraagstukken etc.
"Duurzaamheid en Klimaat": Topics over energieverspilling, milieubelasting, klimaatverandering (en (eventuele) oplossingen daarvoor),...
"Geografie"*: Topics over geologie, hydrologie, meteorologie, geodesie, oceanografie, demografie, toerisme,... - Bij de omschrijving van "Biologie" staat het volgende:
Biochemie heeft echter een eigen subforum.Genetica, biotechnologie, biochemie, microbiologie, dier- en plantkunde, evolutie, ecologie, enz.
Mijn voorstel: Topics over genetica, biotechnologie, microbiologie, dier- en plantkunde, evolutie, ecologie, taxonomie,... - Bij de omschrijving van "Lineaire algebra en Meetkunde" staat het volgende:
Vectoren en vectorruimten zijn m.i. echter zo nauw met elkaar verbonden dat "vectoren" evengoed geschrapt kan worden.Meetkunde, vectoren, vectorruimten, lineaire afbeeldingen, matrices, enz. - Bij de omschrijving van "Distributed Computing" staat het volgende:
Ik vind dat BOINC ook een vermelding verdient.Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje. Nu tbv Folding@Home, om vervelende ziektes uit te bannen.
Mijn voorstel: Topics over de distributed computingprojecten van Wetenschapsforum (Folding@Home en de BOINC-projecten)
PS: Mijn excuses mochten mijn verregaande bemoeienissen inzake de naamgeving en de omschrijvingen van de verschillende fora ongewenst zijn.