Puzzel Puzzels
piliF
Artikelen: 0

Programma formules wiskunde

Dag :P

Ik ben net begonnen met het doorlezen van hetgene ik deze week tijdens de les wiskunde heb opgeschreven,

en een groot deel van wat die prof heeft gezegd/geschreven staat niet in de cursus. Nu is dit opgeschreven stuk wel

een grote warboel, en liefst zou ik dit uitgetypt krijgen. Het probleem met wiskunde, is dat het heeel veel formules

en vreemde tekens zijn, die mijn Word niet kent, dus heb ik de vraag of jullie misschien een goed programma weten

om wiskunde in te typen, waar je dus toegang hebt tot veel tekens (vectoren, verzamelingen,...)?

dankuwel :D

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

StrangeQuark

Re: Programma formules wiskunde

Het is wellicht wat viezig om word te gebruiken, maar Microsofts equation editor in Word kent een hele hoop toch? Heb je daar al gekeken? Ga naar invoegen dan object en dan Microsoft Equation Editor 3.0 of Microsoft vergelijking 3.0 als je de Nederlandse variant hebt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Klintersaas
Social:

En anders is er uiteraard LaTeX...
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
dirkwb

En mathtype.
Quitters never win and winners never quit.
meijuh

en maple:)
Phys

Nou nee. Dat is niet bedoeld om wiskunde overzichtelijk te presenteren aan een lezer.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
StrangeQuark

Nou nee. Dat is niet bedoeld om wiskunde overzichtelijk te presenteren aan een lezer.

Nee dat is het ZEKER niet. :D
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
jhnbk

OpenOffice kan het ook en is vind ik mits wat oefening handiger dan Word. Wel zijn er nog steeds dingen die niet gaan met OpenOffice.

Echter is Latex wel een aanrader. Ik gebruik dit systeem nu 1,5 jaar en ben er heel tevreden van.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Vladimir Lenin

Microsoft Equation Editor mag dan wel de formules ordelijk weergeven (wat een vereiste is), ik vind dat het vrij onhandig is. Toegegeven na een tijdje leer je ook enkele sneltoetsen, maar zelfs dan nog zit je nog voortdurend te knoeien. LaTeX is het volgens mij het beste, maar je moet het eerst leren kennen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)
Samurai

Die gebruiken wij in KaHo sint lieven

heel handig, want die kent bijna elke wiskundige formule, en moet je dus niets uit je hoofd leren als je dat programma mag gebruiken ^^
Vladimir Lenin

inderdaad, maple is schitterend.

En bovendien is de simbolische integraal methode echt wel een stap voorwaarts in het programmeren.

ik weet dat dit een beetje off-topic is maar weet er soms iemand de broncode van een simbolisch integraal alogaritme. Ik ben er namelijk al heel lang naar op zoek. Heel SourceForge en Codeproject doorzocht, maar tot nu toe geen resultaat. Hanoewel ik geloof dat MapleSoft en HP (die in de HP-40-GS een dergelijke systeem heeft) die code niet onmiddelijk zullen prijsgeven. :D
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)
Phys

Hanoewel ik geloof dat MapleSoft en HP (die in de HP-40-GS een dergelijke systeem heeft) die code niet onmiddelijk zullen prijsgeven. :D
Dat weet ik wel zeker.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

jhnbk

maxima algebra kan dat ook (minder goed dan maple) maar het loont zeker de moeite om daar eens naar te kijken.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!