Ja je gedachten hebben zeker invloed, op jezelf; op hoe je denkt, je acties, en daardoor dus indirect op anderen en wéér op jezelf (actie > reactie). Maar volgens mij bedoel jij meer dan dat, klopt dat?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'
rogerakkerman schreef:Erg amerikaans, maar het komt wel in de buurt.
Thanks!
Hmm ja ik zou wel willen weten waarom je denkt dat je persoonlijke gedachten, die zich in jouw hoofd afspelen, invloed hebben op de wereld búiten je hoofd (op het beïnvloeden van je eigen acties die dus weer de buitenwereld beinvloed).
'The universe has a way of not caring about what you believe.'
Dit zou testbare zaken moeten opleveren, en als dusdanig is het niet louter filosofie. Dit kan dus beter voortgezet worden in theorie-ontwikkeling. En laat ik dan meteen het feestje maar bederven door de aan wetenschappelijke-opleidingsgedeformeerden eigen onhebbelijkheid om enige evidentie te eisen.
ik snap niet waarom mensen hier altijd naar blijven zoeken.
je gedachten kunnen je omgeving al beinvloeden.
ze doen dat alleen via het medium handelen.
waarom moet dat perse overgeslagen worden?
deze aantrekking lijkt op bidden.
bidden is niets meer dan iets heel erg wensen.
als je het erg genoeg wenst (wil), dan ga je vanzelf actie ondernemen om het te krijgen.
net alsof een verlangen waar je actief aan denkt, sterker weegt dan een verlangen waar je passief aan denkt.
als je heel erg aan een relatie krijgen gaat denken, krijg je dan eerder een relatie dan als je dat graag zou willen, maar er niet de hele tijd over nadenkt, maar gewoon doorgaat met je leven?
ik weet wel zeker van niet.
door je gedachten kan je inderdaad dingen aantrekken of afstoten, maar dat gaat via handelen.
kijk maar zo: hoeveel mensen genezen van kanker (sorry voor het extreme voorbeeld) door te denken aan de kanker die verdwijnt,
en hoeveel genezen van kanker door ernaar te handelen? -> naar de dokter stappen..
volgens mij komt het gewoon voort uit het feit dat de mens nooit toe wil geven aan de grenzen van zijn kunnen.