mp419a
Artikelen: 0

Python bestand vanaf je computer inlezen

Hi ik wil me graag ontwikkelen in Python maar ik loop keer op keer tegen hele simpele dingen aan die onwijs vertragend zijn en frustrerend zijn omdat ze niet lukken. Simpele dingen die volgens een boek moeten werken, maar die dat dus niet doen.

Ik wil een geschreven code die ik in een bestand heb staan direct in Python inlezen. In Python voer ik in:

exec(open("C\:\Users\mark_\Documents\Python\FirstApp.py").read())

en de melding die ik terug krijg is:

exec(open("C\:\Users\mark_\Documents\Python\FirstApp.py").read())
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
SyntaxError: (unicode error) 'unicodeescape' codec can't decode bytes in position 3-4: truncated \UXXXXXXXX escape

Dus heel simpel:

het bestand FirstApp moet ingelezen worden in Python. Wat moet ik intypen om dit te kunnen? En kan iemand mij, alsjeblieft, vertellen welk boek ik moet aanschaffen om dit soort dingen duidelijk uitgelegd te krijgen. Het is zo frustrerend dat software boeken zo vaak onduidelijk zijn.
irArjan

Re: Python bestand vanaf je computer inlezen

Ok, het lijkt erop dat het bestand firstApp.py in unicode is gecodeerd ipv plain text, probeer dit eens (ook meer python-esk en leesbaarder):

Code: Selecteer alles

with open('FirstApp.py', 'r', encoding='utf-8') as f:
	exec(f.read())
irArjan

Re: Python bestand vanaf je computer inlezen

De vraag is ook even wat voor editor je gebruikt? Misschien is de default om het bestand als unicode op te slaan. Dan zou ik eens kijken of je de default kan veranderen of je kan naar een andere editor gaan.

Voor hele simpele dingen is notepad++ prima. Als het ingewikkelder wordt kan je spyder gebruiken, en als je echt serieus wilt ontwikkelen vind ik pycharm het beste.

Terug naar “IT en informatica”