Professor Puntje schreef: ↑ma 30 dec 2024, 18:52
Er is geen sprake van dat er van de ene naar de andere oplossing wordt overgesprongen. Ook zijn er niet twee maar oneindig veel oplossingen. Als je niet de moeite neemt om je in de zaak te verdiepen moeten we inderdaad steeds weer terug naar af om nieuwe misvattingen recht te zetten. Een vermoeiende aangelegenheid. Lees dat verhaal van Norton nu eens goed, en kijk zo nodig die video nog eens.
Daarna spreken we verder.
je doet nu net of je alle kennis in huis hebt en ik dingen mis. Maar als ik je vraag de antwoorden te geven op de essenties dan komt er in mijn ogen weinig zinvols terug. in het bericht van zo 29 dec 2024, 10:20 heb ik nogmaals de moeite genomen om alles heel uitgebreid op een rijtje te zetten. dus als je het daar niet mee eens bent kun je inhoudelijk aangeven waar het niet klopt en vooral waarom. opmerkingen als:
' in feite berekenen zulke programma's differentievergelijkingen (dus met eindige stapjes
Δt) of de integraalvorm daarvan en het is maar helemaal de vraag of je daarmee Nortons koepel recht doet.'
zijn zinloos. je geef een mogelijk probleem aan maar je geeft tegelijkertijd aan dat je totaal niet kunt inschatten