voorafgaand wil ik mededelen dat ik een leek ben op het gebied van Natuurkunde en dus verwacht niet de ingewikkelde en formele terminologie, eerder een aanname die ik zal proberen te omschrijven.
en deze topics hier gaan vooral over theorie ontwikkeling en heb laatst een interessante discussie gehad waar ik over nagedacht heb en zou graag van de mensen meer bekend in deze kringen hun mening willen lezen.
onbeginnnend
de eerste aanname die ik maak is dat elk systeem ontstaat door de coöperatie tussen meerdere kleinere systemen, waarop elke bouwsteen van dit systeem, op zichzelf ook weer een systeem is. denk hierbij aan de cellen die de long vormen zijn meerdere kleine systemen die samen een bewegende long maken. deze bewegende long zal samen met andere systemen als het hart, lever nieren, zenuwstelsel etc. een menselijk lichaam doen aandrijven, en meerdere lichamen het menselijk ras, meerdere organistische rassen een ecosysteem en ga zo maar door.
en ik neem aan dat elk systeem zich aandrijft met een kracht die ik zal omschrijven met de term energie, en zal in deze feodale theorie staan voor elke kracht die elk systeem op elk niveau aandrijft.
als we voor dit voorbeeld dan even aannemen dat elke bouwsteen, een tiende deel van het systeem is dat hij uitmaakt zou er dus een piramide zijn, los van het feit dat de systemen zich voortplanten.
neem bijvoorbeeld deze cijferreeks 1>0.1>0.01>0.001>0.0001 et cetera en we aannemen dat systeem is ontstaan uit 10 systemen 0.1 en ga zo maar door dan zou je in feite een oneindige lijn hebben van lagere systemen aangezien er geen heeft kunnen ontstaan uit niks.
nu is de vraag die ik mij stel "is het überhaupt wel mogelijk dat er een begin is?", want als we de bovenstaande aanname correct stellen zou de eerste bouwsteen dus ontstaan moeten zijn uit niets, als we er van uitgaan dat er begin zou zijn en mij lijkt het onmogelijk dat er ook maar een enkele vorm van energie ontstaat uit "niets", dus zou je dan mogen zeggen dat er geen begin was en dat net als oneindig je ook onbeginnend hebt.
voor degenen die er serieus naar kijken en mij wijzen op eventuele fouten of mij nieuwe stof kunnen geven om na te denken over dit feit, bij voorbaat dank.
Shawn J. Vriendjes
Puzzels