Beste mensen,
Ik zou graag jullie mening willen hebben over of er wel of geen hel bestaat. en dan vanuit de christelijke hoek.
Naar mijn mening bestaat er hel op aarde, want daar is het meest tastbaar en voelbaar. Er is oorlog, armoede, honger, overbevolking etc.
Vanuit de Christelijke hoek, is het een kwestie van wat je geloven wilt, zonder dat er onzichtbaar bewijs is. De mens is van nature een onzeker wezen dat maar al te graag zekerheid over iets wilt hebben. De mens verzind, sorry creeert dingen die er in feite niet is. In de Middeleeuwen was het voor de kerk het fenomeen ''hel'' een aardig instrument om de bevolking bang te maken en bang te houden. In de strenge christelijke opvatting speelt hel een belangrijke rol om het kwaad te bestrijden, iets wat niet slecht is, het houdt de mens in bedwang.