http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Ontgif...e%20enzymen.htm
Wat is de rol van enzymen bij het ontstaan van verschillende welvaartsziekten? Hoe wordt deze rol wetenschappelijk bewezen en krijgt ze genoeg aandacht?
Sorry ik had verschillende technische problemen en wat moeite met jullie systeem.Lala schreef:Je link is dood, kan je even de juiste link hieronder posten in het antwoord dat je ongetwijfeld gaat geven? Dan kan het zo aanpassen in het eerste bericht.
Enzymen spelen bij heel veel ziektes een rol, er zijn ontzettend veel verschillende enzymen, en noem eens een paar welvaartziekten waarbij enzymen een rol spelen? Diabetes? Is insuline eigenlijk wel een enzym?
Je topicstart is wat summier te noemen, mede door de dode link natuurlijk. Zou je wat dieper op de vraag in kunnen gaan en het wat specifieker kunnen maken? Dan hebben we meer houvast om te discussiëren. Leuke vraag namelijk, alleszins.
Als ik nu verder mag redeneren ,dan ga ik ervan uit aan hand van deze informatie, dat enzymwerkingen voor een groot(het grootste) aantal ziekten, een belangrijke schakel vormen tussen stressoren uit onze omgeving(al dan niet zelf veroorzaakt),erfelijkheid,genetische predisposities , en het ontstaan van deze ziektes.
Buitengewoon slecht is een eigen mening,het gaat gewoon om de feiten achter het enzym(ontgiftings)systeem daar is inderdaad(nog) niets spectaculairs aan,je hebt volkomen gelijk. Wat is eigenlijk foliumzuur? heb je je dat afgevraagd? wat is vitamine B12? heb je je dat ook afgevraagd? Zouden het CO-ENZYMEN kunnen zijn?Daar is het woord enzym weer....hoe zijdelings heeft dat dan met het thema te maken? En waarom dan in JOUW ogen zijdelings?The Don schreef:Beste Relict,
Er werd mij gevraagd op een aanmerkingen te doen en dat doe ik dan ook. Om dit artikel ook op inhoudelijke wijze te kunnen beoordelen zou het herschreven moeten worden aangezien het nu gewoon buitengewoon slecht is.
Het artikel nodigd niet uit tot nadenken, het is een opsomming van (waarschijnlijk) feitjes en draagt in mijn optiek niets zinnings bij aan de discussie over welvaartsziekten (althans ik ga ervanuit dat het hier om gaat en niet direct over enzymen...). Daarnaast worden er veel te veel zaken erbij getrokken die er in mijn optiek zijdelings mee te maken hebben (foliumzuur, sulfaat reducerende bacterien, molybdeen als remmer van sulfaatreductie, methionine...)
Daarnaast is glutathion-S-transferase een lid van het cytochroom P450 enzymsysteem?
Op cytochroom staat een overzichtje van de "F450 enzymen"
Weet je zeker dat je niet betrokken bent bij het schrijven van het artikel (althans het lijkt er sterk op)
Oke, doe dat dan maar eventjes perfect (??), logisch en eenvoudig uitgeengezet, want de meesten hier zien die enorm voor de hand liggende conclusie die ook nog eens een enorme eye-opener blijkt te zijn niet zo..En nogmaals,ik heb dit artikel niet geschreven ,het is inderdaad een verzameling van feiten over het enzym ontgiftingssysteem en je kunt er perfect mee verklaren waarom ziekte ontstaat.
Nee hoor, het is echt een feit dat dat artikel beroerd geschreven is. Dat vind ik niet alleen, er zijn verschillende maatstaven waar men rekening mee dient te houden bij het schrijven van een artikel. Dat is hier niet gebeurd. Verder ga ik daar niet op in, dan zouden we een nieuw onderwerp moeten starten in Taalkunde o.i.d.Buitengewoon slecht is een eigen mening,het gaat gewoon om de feiten achter het enzym(ontgiftings)systeem daar is inderdaad(nog) niets spectaculairs aan,je hebt volkomen gelijk.
Ehm....ik zie niet zo goed in hoe ik met dit artikel perfect kan verklaren waarom en hoe een ziekte ontstaat. Dat verschilt namelijk nogal per ziekte. Laten we er eerst eens vanuit gaan dat de ziekten waar we het over hebben, te maken hebben met enzymen. Alle, maar dan ook letterlijk alle enzymgerelateerde ziektes houden in wezen in dat 1 of meerdere enzymen in een systeem het niet goed doen, daar kunnen we het over eens zijn. Of dat dan komt omdat er te weinig van gemaakt wordt, of het niet goed gemaakt wordt doet niet ter zake. 1 of meerdere enzymen functioneren niet naar behoren, waardoor de homeostase verstoord raakt.En nogmaals,ik heb dit artikel niet geschreven ,het is inderdaad een verzameling van feiten over het enzym ontgiftingssysteem en je kunt er perfect mee verklaren waarom ziekte ontstaat. En dat kunnen we eens proberen. Maar kijken wat voor vragen dat oproept over de omgang met ziekte in onze gezondheidszorg en samenleving.
R