Okay, dus ik heb een PDFje van Getal & Ruimte VWO B Deel 1 waarin in hoofdstuk 1.5 uitleg word gegeven over de GR. Ik heb een probleem met het nadoen van wat het voorbeeld zegt op mijn GR. Ik zal (b) er nu even uit weglaten omdat ik al vastloop bij het deel dat alleen over (a) gaat.
Ik weet overigens niet hoe ik zon is ong (Golvende =) moet maken dus ik gebruik wel gewoon 'is ong'.
Er staat:
Nu, de stappen die ik genomen heb zijn eerst op de knop 'y=' gedrukt. Daar 'X³-3X²+2' ingevoerd.Los op. Geef de oplossingen zo nodig in twee decimalen nauwkeurig.
a x³ - 3x² + 2 = 0
Uitwerking
a Voer in y1 = x³ - 3x² + 2.
De optie zero (TI) of ROOT (Casio) geeft
x is ong -0.73 of x = 1 of x is ong 2.73
Toen drukte ik op 'GRAPH'. Hij ging toen de grafiek tekenen. Toen drukte ik op 'CALC' ('2nd'+'TRACE'), en toen koos ik 2:zero.
Volgens het boek moet ik nu dus al de antwoorden hebben, maar ik krijg de vraag 'LeftBound?' als ik op enter druk krijg ik 'RightBound?', als ik nogmaals op enter druk krijg ik 'Guess?' en als ik dan nogmaals op enter druk krijg ik 'ERR:BOUND' met als enige optie 1:Quit.
Ik vroeg mij dus af of iemand mij de richting op kan helpen om de verschillende x af te kunnen lezen.
Het zal allemaal wel simpel zijn maar ik zie het helaas niet.
Bij voorbaat dank,
Steven.
Puzzels