Puzzel Puzzels
sanagu
Artikelen: 0

[TI-84 Plus] X aflezen uit grafieken

Als voorwoord, ik ben echt totaal nieuw in de wiskunde met de GR. Ik ken er eigenlijk nog niets over behalve wat ik met dit voorbeeld heb uitgevonden. Houd daar a.u.b. rekening mee in de replies.

Okay, dus ik heb een PDFje van Getal & Ruimte VWO B Deel 1 waarin in hoofdstuk 1.5 uitleg word gegeven over de GR. Ik heb een probleem met het nadoen van wat het voorbeeld zegt op mijn GR. Ik zal (b) er nu even uit weglaten omdat ik al vastloop bij het deel dat alleen over (a) gaat.
Ik weet overigens niet hoe ik zon is ong (Golvende =) moet maken dus ik gebruik wel gewoon 'is ong'.
Er staat:
Los op. Geef de oplossingen zo nodig in twee decimalen nauwkeurig.
a x³ - 3x² + 2 = 0

Uitwerking
a Voer in y1 = x³ - 3x² + 2.
De optie zero (TI) of ROOT (Casio) geeft
x is ong -0.73 of x = 1 of x is ong 2.73
Nu, de stappen die ik genomen heb zijn eerst op de knop 'y=' gedrukt. Daar 'X³-3X²+2' ingevoerd.
Toen drukte ik op 'GRAPH'. Hij ging toen de grafiek tekenen. Toen drukte ik op 'CALC' ('2nd'+'TRACE'), en toen koos ik 2:zero.
Volgens het boek moet ik nu dus al de antwoorden hebben, maar ik krijg de vraag 'LeftBound?' als ik op enter druk krijg ik 'RightBound?', als ik nogmaals op enter druk krijg ik 'Guess?' en als ik dan nogmaals op enter druk krijg ik 'ERR:BOUND' met als enige optie 1:Quit.

Ik vroeg mij dus af of iemand mij de richting op kan helpen om de verschillende x af te kunnen lezen.
Het zal allemaal wel simpel zijn maar ik zie het helaas niet.

Bij voorbaat dank,
Steven.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

meneer van Hoesel

Re: [TI-84 Plus] X aflezen uit grafieken