Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: "wees sterker dan drank"

:shock: de mening dat men boven de 16 verstandiger gebruik maken van drank is verkeerd. vele fouten worden gemaakt met alcohogebruik na de 16. Antoon geef ff je mening.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Saskia.
Artikelen: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: do 11 aug 2005, 12:17

Re: "wees sterker dan drank"

Met alcohol worden hoe dan ook fouten gemaakt. Aan alcohol zitten risico's en ik denk dat je je daar vanaf je 16 beter van bewust bent, maar dat wil verder niet zeggen dat je er dan ook verstandiger mee omgaat.

nou denk ik dat een minimum leeftijd aan alcohol stellen ook wel de nodige stoerdoenerij uitlokt. Dat vind ik ook het stomme aan het drinken val alcohol. Als je uit bent moet je inneens bier drinken, terwijl ik gewoon van heel veel vriendinnen weet dat ze het niet lekker vinden. maar dat is dan stoer of zo. En als ik dan met mn cola sta krijg ik meteen verwijten en gaan ze lachen. dat is toch dom?? Wat is het leuke aan alcohol drinken als het alleen maar is om dronken te worden, en stoer te doen. Dan doe je het niet meer voor jezelf! Dan doe je het alleen maar omdat je wilt dat andere mensen je stoer vinden.

Ook vind ik het belachelijk dat mensen tegenwoordig eerst thuis indrinken voordat ze uitgaan. "Anders word je niet dronken"

Ik vind echt dat t moet ophouden met die onzin, drink gewoon omdat je het lekker vindt, of drink niet!

Ik heb er verder niks op tegen als mensen alcohol drinken, zolang ze het maar niet doen om stoer te doen, en hun eigen grenzen kennen.
Who wants to live forever?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

peterA
Artikelen: 0
Berichten: 672
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 15:53

Re: "wees sterker dan drank"

Lala schreef:terug ontopic:

ik heb niet zoveel meer te melden, behalve dat ik het heel erg triest vind dat winkeliers nog steeds meegeven aan kinderen. Die paar rotcenten zijn blijkbaar belangrijker dan het a: de wet en B: de gezondheid van die kinderen.


Denk je dat het zo eenvoudig is in een drukke winkel met een rijtje aan de kassa een paspoortcontrole te doen en een discussie aan te gaan met een paar jongeren? Het gaat echt niet om die paar rotcenten hoor,dat is een kortzichtige enge interpretatie van de feiten en legt de verantwoordelijkheid voor een sociaal fenomeen weeral in verkeerde handen.Maar ja,als we maar een kopje kunnen laten rollen he.
huh?
Gebruikersavatar
ZonnTroLL
Artikelen: 0
Berichten: 710
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 23:37

Re: "wees sterker dan drank"

Ik snap trouwens niet wat er zo speciaal is aan alcohol...Ik vind dat gewoon drinken zoals water, cola,... daarmee bedoel ik niet dat je even veel alcohol als water zou mogen drinken - zeker niet - maar als ze mij een fles drank cadeau zouden doen, zou ik dat echter niet veel waard vinden (tenzij het nu uitzonderlijk lekker is, maar dat is het voor mij in elk geval niet :wink: ).
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
MrKriekels
Artikelen: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 sep 2005, 21:43

Re: "wees sterker dan drank"

Wat ik het raarst vind is dat drinken vaak sociaal aanvaarbaar geworden is. Het lijk soms net een ritueel. “Nou jongen je bent 12 jaar geworden, je wordt een man, hier drink die pint maar eens uit, dat is voor echte mannen”. Misschien wordt het hier in België meer getolereerd omdat wij zogezegd het land van het bier zijn.
John Nash
Artikelen: 0
Berichten: 536
Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 19:27

Re: "wees sterker dan drank"

Een keer dronken worden op jonge leeftijd is zo slecht nog niet. Denk maar na, je bent jonger dus het komt kwadratisch zo hard aan, dus daarna laat je drank vaak wel staan. Geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor velen, -weet ik-. Verder is het regelmatig drinken op jonge leeftijd een zeer kwalijke zaak.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

kokos
Artikelen: 0
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 sep 2005, 16:54

Re: "wees sterker dan drank"

Hoe eerder je aan drank begint, hoe groter de kans dat je er later minder goed vanaf geraakt of zelfs alcoholieker wordt duss...Schaam je maar niet als je op je zestiende nog nooit een druppel alcohol hebt gedronken!! :wink:
"I Have A Dream..."

Martin Luther King

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!