Gelukkoos schreef:
Invaliden 100 % vermijden is geen goede zaak; ook deze mensen behoren tot een cultuur.
Maar waarom haal je er dan steeds intelligentie bij? Intelligentie is bij uitstek een kenmerk dat enkel de laatste ~75 jaar erg interessant was om er veel van te hebben, maar dan vooral/enkel economisch gezien. Er is geen goede reden op de bigger scale of things (~1000 jaar) of vanuit niet-economische perspectieven waarom veel IQ interessanter zou zijn.
Moest je mij vragen, ik zou de mensheid veel liefdevoller, vertrouwend, betrouwbaar, liefdevoller, anti-autoritair, autonoom en liefdevoller willen maken (en ik ben er zeker van dat veel mensen het niet met mij eens zijn en andere kenmerken verkiezen)
Maar eugenetica is daar een slechte methode voor, omdat:
- Niet iedereen de mensheid in dezelfde richting wil zien evolueren. Wie ben ik dan om mijn mening op te dringen aan de volledige mensheid?
- De praktische invulling vereist dat sommige mensen verboden wordt om kinderen te krijgen. Iets dat gezien de menselijke aard onmenselijk is. Een nageslacht krijgen is voor sommige mensen een essentieel deel van het mens-zijn.