Ik zit in het laatste jaar Latijn-Wiskunde en ik zit al een tijdje met de vraag wat ik wil gaan studeren. Wiskunde zat al een tijdje in mijn hoofd, maar burgerlijk ingenieur lijkt me ook steeds interessanter.
Ik ben goed tot zeer goed in wiskunde en wetenschappen en volgens mijn leerkrachten kan ik de studie zeker aan, als ik tenminste leer studeren, want nu haal ik met weinig studeren zeer hoge resultaten.
Van ingenieur lijkt me vooral chemisch of wiskundig ingenieur of computerwetenschappen me heel interessant. Hoe praktisch zijn deze richtingen en hoeveel voorkennis heb je nodig?
Wat zijn de voordelen van wiskunde tov van ingenieurswetenschappen en vice versa.
Daarnaast is er ook nog het probleem van waar ik ga studeren. De VUB lijkt mij een heel interessante campus, maar vaak hoor je dat het niveau hier wat lager ligt. Bij de KU Leuven stoort me het katholieke, dat nog steeds in de naam staat, omdat ik vrijzinnig ben opgevoed en vind dat wetenschap onmogelijk te combineren valt met religie. Van de UGent wordt dan weer gezegd dat er weinig begeleiding is en dat je slechts een nummer bent.
Ik weet het dus niet goed. Heeft iemand advies?