Moderator: jkien
in wezen wel maar pluto blijft in onze streken nogal laag staannee maar ik dacht doordat de aarde draait het wel mogelijk zal zijn om op bepaalde tijdstip de planeet de zien.
dat heb je met planeten van de 12de magnitude :s10e planeet word wel heeel erg moeilijk lijkt me, en ook al lukt het dan zie je nog maar een heel vaag sterretje![]()
Inderdaad 8)dat heb je met planeten van de 12de magnitude :s
daar heb ik dan wer de plaats niet voorInderdaad 8)dat heb je met planeten van de 12de magnitude :s
toch maar eens overwegen een 16 inch telescoop met zeer professionele camera aan te schaffen![]()
Wow, ik vind deze foto echt netjes! Ik heb niet zo'n verstand van telescopen, maar als je deze foto met een amateur telescoop heb gemaakt dan verdien je echt een dikke compliment! Petje af hoor!skyguy schreef:
Met een relatief kleine maar kwalitatief goede refractor kun je de ringen van saturnus bij een goede seeing al waarnemen.Kun je de ringen eigenlijk zien met een gemiddelde verrekijker?
