Neen, de theorie is quantumtheorie. Dat verandert niet of je nu de Kopenhagen of de veelwereldinterpretatie neemt.entropy schreef: Met andere woorden, er moet toch wiskunde zijn die tot de interpretatie leidt?? (leiden kan)![]()
Neen, de theorie is quantumtheorie. Dat verandert niet of je nu de Kopenhagen of de veelwereldinterpretatie neemt.entropy schreef: Met andere woorden, er moet toch wiskunde zijn die tot de interpretatie leidt?? (leiden kan)![]()
317070 schreef: Neen, de theorie is quantumtheorie. Dat verandert niet of je nu de Kopenhagen of de veelwereldinterpretatie neemt.
Geen probleem, geen probleem.entropy schreef: Het feit dat er meerdere mogelijk zijn is volgens mij een teken dat de kwantumtheorie niet strikt genoeg is?
(Sorry dat ik ff afdwaal, maar het is relevant!)
A lingering puzzle, which continues to be reanalyzed and hotly debated, is to understand in what sense branch A “occurs” 64 percent of the time and branch B only 36 percent in this model.
Dat is gewoon een populair-wetenschappelijk artikel, niet te diep duiken in de exacte bewoording die ze gebruiken...Bartjes schreef: Dat wijst op een splitsing in twee werelden waarmee de fraaie verklaring van de kansen op A en B nu juist weer teniet gedaan wordt. - Wat een warboel!
Of de kopenhagen-interpretatie correct is, dan wel de veelwereldeninterpretatie.Bartjes schreef: Wat is dan wel de puzzel "which continues to be reanalyzed and hotly debated"?
Opmerking moderator