dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat de temperatuur veel hoger is en daardoor het vocht aan de buitenkant sneller verdampt.
eens het vocht weg is vormt er zich een krokante laag wat ervoor zorgt dat het vocht in de binnenkant niet weg kan
Ik denk het niet want dan zou de korst eerder verbranden en niet mooi bruin krokent zien niet. Ik denk dat het te maken heeft met de amylase en xylanasen in het brood + Het zou ook niet kunnen want waarom vormt er dan geen koolzuurgas in de korst door de gisten?