Puzzel Puzzels
Satyr
Artikelen: 0

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Zeker wel. De tien geboden zou je je aan moeten houden. Echter God oordeelt wel wat er met je gebeurt als je dat niet doet. Het is niet gezegd dat een persoon dan meteen in de hel komt.

Wat een onzin ten 1e je moet helemaal niets want jou geloof is niet ieders geloof. En ten tweede wij maken zelf de keuze waar we terecht komen.

Een hel vol kwelling bestaat immers ook niet..simpelweg een dom bang makertju pas op voor de boeman onder je bed...hahah

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

ZonnTroLL

Zeker wel. De tien geboden zou je je aan moeten houden. Echter God oordeelt wel wat er met je gebeurt als je dat niet doet. Het is niet gezegd dat een persoon dan meteen in de hel komt.
Wat een onzin ten 1e je moet helemaal niets want jou geloof is niet ieders geloof. En ten tweede wij maken zelf de keuze waar we terecht komen.

Een hel vol kwelling bestaat immers ook niet..simpelweg een dom bang makertju pas op voor de boeman onder je bed...hahah
De tien geboden ZOU je je aan moeten houden, dus ALS je gelooft ZOU je je aan die tien geboden moeten houden. Indien men die niet ZOU volgen zou er een 'sanctie' volgen.

Het gebod: 'Gij zult niet doodslaan' vind ik wel grappig. Hoe vanzelfsprekend :shock: . (Eigenlijk moogt ge letterlijk dan ook geen dieren doodslaan he, maarja ik zal niet de domme uithangen :?: )
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

De tien geboden ZOU je je aan moeten houden, dus ALS je gelooft ZOU je je aan die tien geboden moeten houden.

Je zou je zowiezo aan die geboden moeten houden. Ook als je wel gelooft kun je fouten maken.
DePurpereWolf

Is 'een hel vol kwelling' niet gewoon een 'mooie zin' om te beweren dat, als je iets doet tegen deze regels in, dat je er dan later spijt van zult krijgen. En dan bedoel ik niet dat god een bliksem in je broek jaagt, maar gewoon, dat je er spijt krijgt dat je de verkeerde beslissing hebt gemaakt.

Je hebt geen vuur, man met hartje aan zijn staart, weetikwat nodig om psychisch in een hel te geraken.

Of ben ik nou te esotherisch bezig...
Anonymous

zit wel wat in

Groet Johan
Satyr

Hmmz zit idd wat in,maar ik vind t woordje hel te gedemoniseerd.Spijt krijg je in t hier en nu want ieder mens is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden met altijd een gevolg of t nou positief is of negatief t gaat erom dat je er zelf van leerd,heeft met geen enkele religie in de wereld te maken.
Johan_vd

Er zijn wel sterke uitersten, doordat satan er is kun je duidelijk kiezen: God, liefde of satan, kwaad.
Threshold

Er zijn wel sterke uitersten, doordat satan er is kun je duidelijk kiezen: God, liefde of satan, kwaad.

Tussen de twee uitersten waar ligt de scheidslijn tussen de duivel en de god?
Johan_vd

Johan_vd schreef:Er zijn wel sterke uitersten, doordat satan er is kun je duidelijk kiezen: God, liefde of satan, kwaad.

Je kunt zelf wel nagaan wat goed is te doen en wat kwaad is te doen. Doe dan het goede en sta bij God.
Threshold

Threshold schreef:
Johan_vd schreef:Er zijn wel sterke uitersten, doordat satan er is kun je duidelijk kiezen: God, liefde of satan, kwaad.

Je kunt zelf wel nagaan wat goed is te doen en wat kwaad is te doen. Doe dan het goede en sta bij God.

In mijn beperkte visie kan ik niet bepalen wat WERKELIJK goed is en wat WERKELIJK slecht is!
Johan_vd

Leef dan dichter bij de waarheid, dan zal het je vanzelf eigen worden.
DePurpereWolf

Wat betekend dat nou weer?
Threshold

Leef dan dichter bij de waarheid, dan zal het je vanzelf eigen worden.

De waarheid is alles wat je doet er tegenlijk een duivel en een god in zit, mijn mening.
Satyr

En hier weer zon voorbeeld Satan dit satan dat,iedere god ja zelfs de christengod heeft zijn goede en slechte kanten.Dus niet satan is alleen maar slecht en "god" alleen maar goed..de grootste verzonne leugen ooit.

Satan is een creatie om al t slechte wat jehova zelf heeft gedaan.En als we het hebben over satan, betekent ;tegenstander dus iedereen die tegen t christendom is is satan? Hou toch es op met die onzin..dadelijk geloven we ook weer in elfjes hahaha

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Threshold

Ik vind het wel super frustrerend dat je niet zeker kunt weten dat er niet meer is dat dit. De hersenen hebben een natuurlijke neiging dat ‘meer’ dat onzekere op te vullen met allerlei fantasieën. Persoonlijk geloof ik dat geloof in een fantasie de onzekerheid niet weg neemt, hoe graag het je zou willen, toch wordt je steeds weer met de neus op de feiten gedrukt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!