Die film heb ik ook gezien, en ik vond m vrij schokkend.. Zeker wanneer haar voormalig vrienden er achter komen dat ze een meisje is..
Ja, ik vond het een schokkende film, en ik zou 'm niet graag nog een keer kijken..
28december gaat Saw 2 in premiere. zeker een aanrader.bolt thrower schreef:Ik heb veel titels al gezien in dit topic die ik wou aanraden. "Requiem for a dream" vond ik een erg aangrijpende film, maar die heeft iedereen natuurlijk al lang gezien.
"Saw" kan ik ook zeker aanraden, als die niet al genoemd is. Erg ziekelijke film en er komt geloof ik ook een tweede deel van.
Zie http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1908 . Voor depressieve jongeren vind ik deze film persoonlijk eigenlijk niet zo goed. Hij werkt verheerlijkend, de ellende van drugsverslaving wordt niet genoeg benadrukt, daarvoor zijn de beelden niet schokkend genoeg. Men zegt wel dat de film realistisch is, daarvoor zie ik niet genoeg de verschrikkingen die drugsgebruik tot gevolg kan hebben. De film heeft toch niet voor niets een bepaalde cultstatus gekregen.Wist niet dat er van Chritiane F. ook een film was?Ken wel het boek en het verhaal is inderdaad er goed!
De verheerlijking van drugs en vrijheid door de jongeren bereikt het hoogtepunt als zij door het EuropaCenter rennen op het nummer 'Heroes'.
Dus omdat het NIET verschrikkelijk genoeg is het een cultfilm?Men zegt wel dat de film realistisch is, daarvoor zie ik niet genoeg de verschrikkingen die drugsgebruik tot gevolg kan hebben. De film heeft toch niet voor niets een bepaalde cultstatus gekregen.
In zekere zin en in dit geval wel, omdat het effect van de film daardoor niet afschrikking is maar verheerlijking. Als men de pakkende muziek had weggelaten zou de film al anders zijn overgekomen en misschien wel niet een cultstatus hebben gekregen. Denk ik.Dus omdat het NIET verschrikkelijk genoeg is het een cultfilm?