Geduld is een schone zaak...
Alleen heb ik er zo weinig van, dus de montering is volledig uit elkaar geweest. DEC-as en RA-as. 8)
Hij loopt als een trein, alle speling is er uit en hij volg handmatig zo soepel alst maar kan!
In 1 woord geweldig
Zonder die link was het me echt niet gelukt om de RA-as open te krijgen.
Onder de duimschroef zit een gat (zie foto), en als je de graden schijf draait komt er een 2e gat te voorschijn waardoor je de klemring die binnenin zit los kan maken dmv 2 inbus boutjes. Daarna kan je de ring los draaien en komt de RA-as los uit de behuizing. Deze ring zorgt ook voor de spanning op de as zodat hij zonder speling kan draaien.
Daarvoor moet eerst de poolzoeker, de ring die de poolzoeker vast houd en de gradenring erafgedraaid worden. Voor de poolzoeker-ring had ik een waterpomptang en een theedoek (om hem niet te beschadigen) nodig om hem los te draaien.
Enja.. de syntalijm is een hel om eraf te krijgen... wit-pritt-achtig-vet met de eigenschappen van lijn-honing-stroop-pritstift door elkaar.
Maar alles is gelukt en het was zeker de moeite waard!
Dus als mensen vragen hebben over de demontage of montage van de astro-5 montering die ze op de site van astroboy niet kunnen vinden kunnen ze bij mij terecht.