Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat je met deze theorie dingen probeert te verklaren die natuurkundig gezien al lang logisch te verklaren zijn.
De oorzaak van het feit dat wij verschillende kleuren kunnen zien, en de manier waarop informatie op een harde schijf wordt opgeslagen is natuurkundig gezien toch heel eenvoudig uit te leggen? Het eerste heeft te maken met licht met verschillende frequenties, en het tweede met het magnetiseren van stukjes metaal. Maar als ik het goed begrijp ben jij op zoek naar de manier waarop de frequentie van een foton in het foton verankerd ligt, en de manier waarop de lading van een stukje metaal in het stukje metaal verankerd ligt, en jouw verklaring daarvoor is een ether?
Sorry, maar ik heb echt het idee dat je op zoek bent naar iets wat niet bestaat, en wat gezien onze huidige kennis van de natuurkunde ook niet *hoeft* te bestaan om de betreffende verschijnselen te kunnen verklaren.
Een foton heeft nu eenmaal een bepaalde frequentie. Die frequentie wordt ooit veroorzaakt, bijv. door de energie waarmee de zon het foton uitstootte (ik zeg maar wat, zoveel weet ik niet van natuurkunde), maar als het foton die frequentie eenmaal heeft, hoezo moet er dan een data-opslag-methodiek in het foton of in het universum zijn om het foton eraan te herinneren welke frequentie hij ook al weer had? Je hoeft een object dat zonder wrijving door de ruimte beweegt toch ook niet te herinneren aan zijn snelheid? Dat heet behoud van energie... tenzij er tegenwerkende krachten zijn blijft de snelheid simpelweg gelijk.
Maar goed, daarnaast vraag ik me ook af of deze discussie wel zin heeft, want als ik de stijl van jouw reacties lees dan krijg ik echt het idee dat wij met onze gedachten op een compleet andere verdieping zitten, misschien zelfs wel in een andere dimensie. Ik denk niet dat je op deze manier over constructief over wetenschap kunt praten: jouw lappen tekst wekken een beetje de indruk alsof je een zweverige kunstenaar onder invloed van diverse geestverruimende middelen over natuurkunde hoort praten.
Trouwens, daarnaast heb ik niet echt het idee dat je de posts waar je op reageert ook echt leest of er op een gestructureerde manier op probeert te reageren. En dat terwijl de gemiddelde post in dit topic, met alle respect, toch heel wat makkelijker gestructureerd te beantwoorden is dan een post van jou.