Beste allemaal,
Wat een handig forum! Ik hoop dat jullie mij ergens mee kunnen helpen... Ik ben op het moment bezig met mijn promotieonderzoek over tweetaligheid aan University College London. Ik bestudeer hoe je mentale woordenboek (in het Engels: mental lexicon) georganiseerd is wanneer je meer dan één taal spreekt. Voor een onderzoek wat ik nu opgezet heb, ben ik op zoek naar mensen met Nederlands of Vlaams als moedertaal, die in Nederland of België wonen en vloeiend Engels spreken. Normaal gesproken rekruteer je proefpersonen via je eigen universiteit; de meeste universiteiten hebben daar een speciale website voor. Aangezien ik niet verbonden ben aan een Nederlandse universiteit, is het voor mij nogal lastig om proefpersonen te vinden in Nederland. Weten jullie of er websites, forums, facebookpagina's, etc., zijn waar ik een oproep voor proefpersonen kan plaatsen? (Met websites zat ik te denken aan websites zoals Prolific Academic hier in Engeland of Amazon Mechanical Turk in Amerika, mochten jullie daarmee bekend zijn.) Of zou ik van de moderators hier misschien een berichtje mogen plaatsen?
Bij voorbaat heel erg bedankt!
Eva
P.S. Excuses voor eventuele grammaticale en/of spellingfouten. Ik zit hier nu al een tijdje en mijn Nederlands begint een beetje achteruit te gaan...
Puzzels