Beste,
Mijn naam is Henri en ik weet niet veel van scheikunde. Waar ik wel veel van weet is hout bewerking! Ik reageer op hout forums waar ik kan helpen. Dus ik hoop dat jullie dit als een credit zien en mij willen helpen met mijn vraag
Wellicht zijn sommige van jullie bekend met het festival de Zwarte Cross. Het is niet echt een race maar meer een carnavals optocht waar het voertuig zo gek mogelijk moet zijn. Vorig jaar hebben wij meegereden met een soort solar voertuig. We creëerden een grote hoeveelheid rook die over het voertuig heen waaide waardoor onze zonnecellen “nutteloos” waren. We deden dit door diesel in te spuiten op het spruitstuk (heet oppervlak). Dit creëerde grote hoeveelheden rook! (zie foto)
Dit jaar rijden we weer mee en wel met een grote WC-pot! (Vraag me niet waarom) We willen dit jaar een enorme stank creëren. Deze stank moet ongeveer naar rotte eieren stinken en niet te schadelijk zijn voor de mensheid. De stank moet wel goed overheersend zijn. Het zou geweldig zijn als we dit ook konden inspuiten bij het spruitstuk en dat de verbranding een ongelofelijk stank veroorzaakt.
Zoals ik zal verteld weet ik niks van scheikunde, maar ik ben in Rotorua (Nieuw-zeeland) geweest. Het gebied is daar thermisch en er hangt een ongelofelijke stank in de stad. Deze geur moeten we hebben! De mensen vertelde mij dat dit komt door zwavel, maar verder wisten ze niks....
Het zou geweldig zijn als iemand mij hiermee kan helpen!
Groeten,
Nieuwendijkse zwarte crossers!
Puzzels