Olof Bosma schreef:
Je hebt een verbinding tussen 7 en 8 weggehaald schrijf je. Die verbinding had er niet moeten zitten (er zit een weerstand van 1 kΩ tussen 7 en 8).
Die verbinding daar zit idd. een weerstandje tussen. Ik heb hem weer hersteld.
Hetzelfde als eerder, wanneer ik de schakelaar aan zet dan licht het lampje Ik gebruiknu een ledje met een weerstandje) kort even op.
De potmeter staat uit: er gebeurt niks
De potmeter staan een klein beetje open: het lampje licht een beetje op
De potmeter staat helemaal open: het lampje licht fel op
Michel Uphoff schreef:
Wat er met het huidige circuitje aan de hand is weet ik niet. Soldeerfoutje, misschien een overbelaste/defecte NE555.
Is er een manier om de NE555 te testen op defectie?
Michel Uphoff schreef:
Waarschijnlijk is het beter een kant en klaar circuitje te kopen. Kost op ebay een habbekrats en is met een jumpertje op diverse frequentiebereiken in te stellen:
klik (en flink naar beneden scrollen voor meer gegevens).
Als dit ding goed werkt, is de enige aanpassing wat draad en een externe potmeter.
De volgende mail kwam gisteren binnen:
Dear Giorgio Marrale
We have received the below enquiry from Bodine in the US as their European service agent;
I have a Bodine DC motor (serial 3704msdc10011) and I am looking for the right controller. Could you please point out which type of controller goes with this motor?
Please be advised this motor has a built in PWM controller. Please see attached documentation.
Regards
Rebecca Darling-Johnson
Sales Office Manager
Als de motor een ingebouwde PWM heeft, is het dan eigenlijk wel noodzakelijk om een externe te bouwen?