Nou S, ook jij bent in ieder geval van harte uitgenodigd om mee te doen hoor!
Overigens kan ik je standpunt heel erg goed begrijpen en zeker niet alle proefpersonen worden van deze fora afgehaald.
Het onderzoek vind op afstand plaats, dus dat is sowieso al een factor die de validiteit van het onderzoek aantast. Het moment en de omgeving waarop iemand de vragenlijst voor het onderzoek invult kan al van invloed zijn op het uiteindelijke onderzoeksresultaat. Wie weet! Maar bijna alle factoren zou je kunnen zien als relevante variabelen: sociale status, economische status, afkomst, leeftijd, geslacht, burgelijke staat, ga zo maar door.
En CocomientA heeft gelijk als ze zegt dat dingen vaak niet zo gaan op een universiteit. Ik word geacht een onderzoek uit te voeren onder de criteria die mij gesteld zijn. Ik mag alleen maar het geslacht en de leeftijd van de proefpersonen weten(en het adres voor verzending van de vragenlijst).
Dus tja, buiten het feit om dat het mij misschien aan voldoende kennis ontbreekt, is het ook nog een universiteit die in de gaten houdt wat je doet.
Bovendien is het altijd van belang dat de verkregen onderzoeksresultaten in een verslaglegging altijd bediscussierd dienen in de 'discussieparagraaf'. Daar zullen dus ook zeker kanttekeningen komen te staan, die je gedachten die je ventileert aardig representeert, want je hebt absoluut gelijk. Het zou pas slecht zijn als je je verkregen onderzoeksresultaten niet op maat zou nuanceren in een onderzoeksverslag. De nuance is minstens zo belangrijk als het verkregen onderzoeksresultaat. Toch?
Groet Martin