Sommigen hebben mijn bericht #8 niet goed gelezen. De genoemde naiviteit verwees niet naar wetenschap of biologie of milieukunde of wat dan ook, maar naar westerlingen die menen dat de rest van de wereld nog steeds behoorlijk achterlijk is en zit te wachten op hun, vaak ideologisch gemotiveerde. praatjes en ze daar bovendien rijkelijk voor zal belonen.
Als men een jaartje naar het regenwoud wil gaan om daar als vrijwilliger tegen kost, inwoning en zakgeld mee te werken aan behoud van flora, fauna en milieu is dat natuurlijk prima, ook als persoonlijke ervaring.
Uit mijn eigen vakgebied weet ik dat er met pas afgestudeerde HBO-ers of TU-ers in de praktijk weinig te beginnen valt, en ik verwacht dan ook dat dat bij de door Biologie88 gekozen studierichting niet anders zal zijn. Het duurt dus nog wel minstens 10 jaar voor men Biologie88 serieus zal nemen, waar dan ook ter wereld.
Ik verbaas me overigens over de U-turn die ik in bericht #14 meen waar te nemen.
In bericht #3 wilde hij veehouderij en agrarisch gebied en levensmiddelentechnologie zoveel mogelijk vermeiden, maar nu kiest hij voor een opleiding toegepaste biologie.
In bericht #7 wilde hij nog de leefomgeving van een kikkersoort in Brazilië trachten te analyseren en indien mogelijk optimaliseren, trajecten voor duurzame houtkap, of een plan opstellen voor waterverbetering van een bepaalde rivier in Azië te verbetering van de habitat van daar voorkomende vissen. Maar nu gaat het ineens over 3D printen van voedsel en kweken van zeewier.
Een transformatie van ideële kikkerteller naar commerciële voedselproducent. En dat in slechts één dag. Wauw!