Puzzel Puzzels
skywatcher
Artikelen: 0

Re: Post hier je zelfgemaakte sterrenkijkerfoto

ha die brinx,thnx :shock:

je moet weten ik heb in dit fotooke maar zo'n 10 minuten gestoken

dat wil zeggen richten kratertje zoeken filmen enz...

de maan staat momenteel zeer laag (nu iets hoger dan toen ik dit filmde) en er zitten maar zo'n 30 frames in die ik niet eens met de hand heb uitgekozen

al bij al valt deze foto mee ,maar stel u voor perfecte seeing ,perfecte scherpstelling 1000 frames

dat zal er dan wel heeeeel wat beter uitzien ;) (herinner u de site van Damian peach?)

ads

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Brinx
Lorentziaan

Ja, inderdaad...damn wat zijn dat een paar goede platen! Heb je trouwens zelf ook een vergroting aan de muur hangen thuis? Een mooie heldere opname van M31, of zo? :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

skywatcher

ik heb boven mijn computer scherm een middenflap uit ciel&espace

daar staat een m42 op en omstreken getrokken met een takahashi FSQ106mm

de running man horse head en flame nebulea staan er ook op
B__

Is het ook misschien mogelijk via internet sterren te kijken, bedoel niet zoiets stellarium maar meer live?
Alles kan als t maar leuk is..
Johan_vd

Echt gaaf dit. Hebben jullie misschien een tip voor iemand die misschien wil beginnen met "ruimtespionage"? :shock: Bijv. welke telescoop ik het beste mee kan beginnen enzo. De foto's die jullie gemaakt hebben zijn erg gaaf.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd als je bijv. op een grote berg zou staan met een telescoop, kun je dan ook een heel eind over de aarde heen kijken en vanuit de Mount Everst zien wat de Afrikaanse stammen aan het uitvoeren zijn?

Groet Johan
Antoon

Anonymous

Zodra ik ooit iets meer geld te besteden heb, zal ik zeker eentje kopen, maar dat kan nog wel even duren :shock:
Brownie

Ben eigenlijk ook wel benieuwd als je bijv. op een grote berg zou staan met een telescoop, kun je dan ook een heel eind over de aarde heen kijken en vanuit de Mount Everst zien wat de Afrikaanse stammen aan het uitvoeren zijn?
Dat zal je niet meevallen doordat je dan door duizenden kilometers atmosfeer moet kijken.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)
skyguy

Nou ik heb zelf een meade etx-105. Ik vind dit een hele goede telescoop voor astrofotografie omdat deze een zeer scherpe optiek heeft en ook heel goed te transporteren. Ook heeft deze GoTo waarmee de objecten door de telescoop gevolgd worden. De foto's zijn gemaakt met de Meade LPI.

Persoonlijk vind ik dit heel goed werken en ik zou ook wel eens willen weten wat de rest hier voor opstelling(en) gebruikt voor astrofotografie. :shock:
skyguy

En hier zijn dan mijn eerste foto's van mars. Gemaakt met de etx-105 met de LPI van meade. ;)

Deze foto is een combinatie van 33 foto's gemaakt en bewerkt met de LPI software.

Afbeelding

Deze is een combinatie van 13 foto's ook gemaakt en bewerkt met de LPI software.

Afbeelding

Niet slecht voor de allereerste foto's :shock:
skyguy

Hier nog eentje van de maan. Dit is één fototje gemakt met de etx-105 en LPI.

Afbeelding
Brinx
Lorentziaan

skyguy, wat een schattig klein Marsje! Je foto's zijn tof, maar ze lijken me wat donker, of in ieder geval niet zo contrastrijk. Ligt dt aan het type telescoop, of is er iets anders aan de hand? Misschien kan het contrast wat opgeschroefd worden met photoshop? :shock:
skyguy

Deze zijn niet bewerkt met het contrast of helderheid. Ook is er geen barlow gebruikt dus vandaar het schattige kleine marsje :wink:

Ik kan het wel eens proberen om ze te bewerken met photoshop

Ik kan de LPI ook wat langer laten belichten, helpt mischien ook :wink:
skyguy

Miel schreef:
skyguy schreef:  

Afbeelding
Wow, ik vind deze foto echt netjes! Ik heb niet zo'n verstand van telescopen, maar als je deze foto met een amateur telescoop heb gemaakt dan verdien je echt een dikke compliment! Petje af hoor!

Ik heb zelf nog nooit Saturnus met mijn eigen ogen gezien, misschien hoogstens als lichtpuntje. Kun je de ringen eigenlijk zien met een gemiddelde verrekijker?
Deze is gemaakt met de Meade Etx-105 en de LPI van meade. :shock:

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

Brinx
Lorentziaan

Ja, die van Saturnus vond ik ook wel erg gaaf! Zou je eens wat meer info willen geven over je parameters? Met welke vergroting zijn je foto's gemaakt, en welke belichtingstijden? Dat soort dingen. Als ze al eerder zijn gepost, mijn excuses!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Sterrenkijken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!