Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gieter
Artikelen: 0

Re: Denk jij dat buitenaards leven bestaat?

Jan van de Velde schreef:Een minieme kans vermenigvuldigd met een enorm aantal potentiele ontstaansplekken klinkt als een niet verwaarloosbare mogelijkheid.

Ik stem C.
Ik ben het eens met Jan van de Velde. Als je in ons melkwegstelsel alleen al miljarden zonnestelsels hebt met tientallen planeten. Terwijl er ook nog eens miljarden melkwegstelsels (sterrenstelsels) zijn. Is de kans zo groot op leven en zelfs intelligent leven dat het bijna onmogelijk dat het er niet is. De kans dat je een staatsloterij wint is zelfs miljarden malen groter dan dat er geen leven is.

Met een beetje kans berekenen en een chi-kwadraat toetsje is het volgens mij een onmogelijkheid dat er geen buitenaards cq intelligent leven is.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

p__
Artikelen: 0

Re: Denk jij dat buitenaards leven bestaat?

Afbeelding

Ontdekking van NASA:
NASA Discovers Life's Building Blocks Are Common In Space

After A team of NASA exobiology researchers revealed today organic chemicals that play a crucial role in the chemistry of life are common in space.

"Our work shows a class of compounds that is critical to biochemistry is prevalent throughout the universe," said Douglas Hudgins, an astronomer at NASA's Ames Research Center, Moffett Field, Calif. He is principal author of a study detailing the team's findings that appears in the Oct. 10 issue of the Astrophysical Journal.http://www.nasa.gov/home/hqnews/2005/oct/H...s_in_Space.html
Dankzij zulke ontdekkingen zal men het universum niet langer als dood en inorganisch zien, maar van nature levend en organisch - chemisch gezien tenminste. En ik denk dat hoe meer men ontdekt, hoe meer zal blijken dat leven zeer wijdverspreid is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!