In het stukje dat hier geciteerd wordt, zie ik nergens iets over intelligentie terugkomen, enkel een beschrijving van wat agressief gedrag inhoudt en wat dit voor invloed heeft op de gene die het gedrag "ontvangt". Dus op basis van wat hier geciteerd wordt mag zo'n conclusie geenszins getrokken worden.
Exact. Het is je goed doordrongen. Mij ging het juist om dit gegeven. Of er een verband is tussen intellect en agressie laat ik in het midden.
Het citaat in mijn beginpost staat op zichzelf en is gepost door een "intellectueel" op een ander forum. De poster hield voet bij stuk en weigerde zijn fout in te zien. Vandaar dat ik het hier als ware een "second opinion" rond het thema heb geplaatst.
Voor geïnteresseerden:
http://forum.turksnl.net/viewtopic.php?t=12167
De vraag is nu of ik hem hiermee nu verder lastig moet vallen. Ik ben er eigenlijk klaar mee. Hij komt nu zelfs met een goedkeuring van dit onderzoek door "een professor" op "een universiteit".
Ik voel me nu net een schooljongen die iemand aan het klikken is. Voelt niet lekker. Maar goed. Bedankt in ieder geval voor jullie bijdrage.