Back2Basics schreef:
Om met Cruyff te spreken: In principe is het heel simpel. Altijd, en de hele tijd, richting aangeven op of voor een rotonde. Dan ziet iedereen wat je van plan bent EN dat je het niet vergeten bent. Rechts knipperen als je rechtsaf wil, en links knipperen als je dat nog niet wil.
De logica van Cruijff is nogal een bijzondere soort logica, net als de door jou aangegeven 'regels' eerlijk gezegd.
Wat is de meerwaarde van richting aangeven als je de rotonde oprijdt? Er is toch geen andere mogelijkheid (behalve achteruit rijden om niet de rotonde op te rijden wat hoogst ongebruikelijk is). Je MOET wel een rotonde oprijden als je deze tegenkomt.
De enige uitzondering is naar rechts richting aangeven als je de eerste afslag neemt, dan geef ik voordat ik de rotonde oprij altijd al richting aan naar rechts, wat volgens mij ook een beetje een ongeschreven regel is. Voorts geef ik bij elke volgende afslag richting aan naar rechts OP de rotonde.
Naar links richting aangeven om aan te geven dat je op de rotonde blijft zie ik sporadisch automobilisten doen, maar af en toe zie ik het. Dit is niet verplicht en vind ik persoonlijk ook overbodig, want als je hanteert dat je bij het verlaten richting aangeeft, is richting aangeven terwijl je op de rotonde blijft volledig obsoleet.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.