Puzzel Puzzels
ArcherBarry
Artikelen: 0

Re: Richting aangeven voor en op rotonde

Wanneer ik op de motor rij en een rotonde 3/4 neem, dan zet ik altijd mijn linker knipperlicht aan.

Het gebeurd dat een automobilist denkt dat een voertuig zonder knipperlicht af zal slaan, en dan zelf gaat. Als je zelf in een auto zit, dan kan je vaak nog een snelle stevige rem actie uitvoeren. Doe je dat op de motorfiets terwijl je schuin hangt om de rotonde te nemen, dan lig je plat. Iets wat ik liever niet heb...

En dat kan je vaak makkelijk voorkomen door je knipperlicht aan te zetten.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Benm
Artikelen: 0

Re: Richting aangeven voor en op rotonde

Dat komt denk ik omdat veel mensen geen richting aangeven bij het verlaten van rotondes, terwijl dat wel verplicht is. 

Zelf laat ik het ook regelmatig na, ik geef alleen richting aan als er iemand vanuit de weg komt die ik in wil slaan zodat diegene niet onnodig hoeft te wachten of ik wel of niet de rotonde verlaat. Als er iemand krap achter me rijdt wil ik het ook nog wel doen, zeker op plaatsen waarbij de grote meerderheid rechtdoor gaat en ik toevallig rechtsaf wil oid. 

Links richting aangeven bij het oprijden van een rotonde heeft zelden zin - het is informatief voor degene die op dat moment achter je rijdt, maar de kans is vrij groot dat diegene niet de rotonde gebruikt om te keren, en in dat geval is het geen nuttige informatie. Overigens vraag ik me dan wel weer af wat je zou moeten aangeven als je intentie is om rond de rotonde om te keren ;)
Victory through technology
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!