efdee schreef:
In mijn verhaal kun je lezen, dat ik plenty suggesties doe om mijn theorie te kunnen onderbouwen of te weerleggen.
Nee, dat doe je dus juist niet, want telkens als jij uitspraak A doet, en wij zeggen, "nee, dat kan niet want dat is in tegenspraak met natuurwet B", dan zeg jij gewoon: "dat maakt niet uit want in mijn theorie is natuurwet B ook niet geldig, in plaats daarvan geloof ik in C", waarop wij dan weer zeggen "nee dat kan niet, want dat is niet in overeenstemming met waarneming D", en dan zeg jij weer: "dat maakt ook niet uit want waarneming D is gebaseerd op natuurwet E, en die is in mijn theorie ook niet geldig". En zo kun je eindeloos door blijven gaan.
Op die manier maak je het onmogelijk voor iemand anders om je theorie te weerleggen. Vandaar dat ik in mijn eerste post ook opmerkte dat er weinig bewijzen tegen je theorie zijn, maar net zomin bewijzen
voor je theorie. Het enige wat we op dit moment kunnen zeggen is "misschien is het zo en misschien ook niet", en dat is echt volstrekt onvoldoende om welk laboratorium dan ook te overtuigen om jou theorie te gaan testen.
Heb je enig idee hoeveel mensen op de wereld net zoals jij een alternatieve natuurkundige theorie hebben bedacht? zoek er eens naar op google en je vindt er duizenden! En ze gebruiken allemaal precies dezelfde argumenten als jij: "het zou kunnen want niemand heeft het tegendeel bewezen" en "vroeger geloofde ook niemand dat de aarde rond was". Het is echt onmogelijk om die theorien allemaal te gaan testen, dus je zal veel sterkere argumenten moeten verzinnen om jouw theorie boven de rest uit te laten steken.
Bovendien is het sowieso onmogelijk om je theorie te testen omdat je geen berekeningen doet. De experimentele fysici hebben dus niks om de resultaten die ze van hun apparatuur aflezen mee te vergelijken.