Ik ben al jarenlang van plan om geneeskunde te gaan studeren. Ik heb eerst 2 jaar Latijn gedaan, daarna 2 jaar wetenschappen en nu dat ik naar 6de middelbaar ga, is het mijn 2de (en laatste) jaar dat ik Humane Wetenschappen studeer. Voor de toelatingsexamens van geneeskunde moet je natuurlijk een uitgebreide kennis van fysica, wiskunde, chemie en biologie hebben. Mijn richting biedt enkel 2 uur Natuurwetenschappen (biologie, chemie en fysica tesamen) per week aan en onze wiskunde is 1 uur minder dan die van wetenschappen. Wat moet ik nou doen voor mijn toelatingsexamens? Schoolaar 2017-2018 zal mijn laatste schooljaar zijn; heb ik nog kans om voor de toelatingsexamens te slagen?
het zal misschien helpen voor de desbetreffende personen welke jou kunnen beantwoorden of je in Nederland, België of elders wilt studeren en eventueel specifiek welke universiteiten.
p.s. mijzelf zou jou geen antwoord kunnen geven, maar mijn ervaring leert wel dat het behalen van een opleiding voor 70% bestaat uit motivatie.
Opmerking moderator
topic verplaatst naar studiekeuze
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
In het algemeen kan ik wel zeggen dat bij twijfels het altijd goed is om een studentenadviseur aan de desbetreffende uni op te bellen (proactief bellen staat beter dan een mailtje sturen)
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
werk jezelf daar eens doorheen, dan merk je vanzelf hoever de kennis die je in jouw richting aangeboden krijgt toereikend is. Dan kun je eens zien of je jezelf op die vlakken een kans geeft?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip... http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270