Ik gaf je in mijn eerste antwoord een link naar een ander bericht. Daar kan je vinden waar je zo'n stuk solar filter kan kopen, dus lees het grondig inclusief de links.
Een huls maken voor zo'n filter kan eenvoudig met wat karton, zoals dit wel wat erg grove voorbeeldje laat zien:
So_Folie1 1944 keer bekeken
Ben je handig, dan maak je het vast mooier dan hierboven.
Ik heb net de foto's bekeken die je mij gestuurd hebt, maar wat daar op staat is niet geschikt als telescoop.
Zelf lenzen en oculairs maken kan je vergeten, veel te moeilijk.
Je hebt nu een tweedehands Viking telescoopje gekocht schrijf je. Heb je daar een paar foto's van?
Da's fijn Lars, maar wat wil je nu van onze gebruikers?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip... http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
bouwde een zeer kleine telescoop op de zelfde statief en een betere werkende telescoop wat kan ik zien met een kleine telescoop
het is eigenlijk een een zeer kleine scoop met grote opening en ik zal er fotos van maken tijdens de onderzoekingen van de hemel
ik kocht mij onlangs een 8+22 travel bresser verrekijker en de 10x50 binoculair ik bestelde ook een astronomische telescoop
nu kan verder weg met heel veel boeken en lectuur tot binnen kort en zal juile laten weten wat ik heb ondekt