Puzzel Puzzels
Papatom
Artikelen: 0

75% minder insecten, en de roofdieren dan?

Hoi,

gisteren zag en hoorde ik het nieuws dat er in massa zo'n 75% minder insecten in massa zijn. Betrof het alleen vliegende insecten? Wat dan met de rovers die de insecten als prooidieren hebben, zijn daar ook 75% minder van? De koolmeesjes in de tuin hebben er zo te zien weinig last van in ieder geval.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Michel Uphoff
Artikelen: 0

Re: 75% minder insecten, en de roofdieren dan?

Ik heb begrepen dat bloemen en vogels die van insecten afhankelijk zijn voor bestuiving en voedsel ook in aantal achteruit gaan.

Als ook dat klopt, lijkt het mij extra verontrustend.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Terug naar “Ecologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!