De wet van Faraday: E= - dFlux/dt
Als een draad zich nu in een 100% homogeen magnetisch veld (bestaat zoiets wel?) beweegt, dan zal in deze draad geen EMF worden opgewekt want er is geen deltaFlux, juist?
Omgekeerd:
Als een 100% constante DC stroom door een draad loopt zou ik denken dat de elektrische veldsterkte niet veranderd en er dus geen magnetisch veld kan ontstaan. Wel dus
Kan iemand wat licht in de duisternis laten schijnen?
Bedankt
Puzzels