Ik heb over je reactie heen gelezen, Animus. Ik zal er direct op ingaan!
Het kan officieel zoveel zijn. Jou verwijzing naar een autoriteit overtuigd mij niet dat ik fout zit. Ik stap zeker ook niet van de mening af dat iedereen met een depressie hier iets aan kan doen. Je kunt er wel degelijk wat tegen beginnen.
als je me begreep had je op ze minst meer respect voor mij.
Je kunt niet van mij verwachten dat ik jou een 'voorkeursbehandeling' geef. In mijn opzicht zijn alle mensen gelijk, hebben ze allemaal hun problemen, en zijn depressieve mensen niet extra 'zielig'.
ieder mens kan depressie worden en maakt minder leuke dingen mee. dat wil niet zeggen dat iedereen er depressief door wordt.en zoals ik al zij je begrijpt me niet want je weet gewoon niet hoe het voeld om depressief te zijn het is een gevoel apart die je niet zomaar de baas kan zijn als dat kon waren er niet zoveel mensen depressief.
Ik weet wel degelijk hoe het voelt om depressief te zijn. Als ik echter aan de hand van logica depressie probeer een plekje te geven, heb ik het idee dat mij word verweten dat ik emotieloos met het probleem om zou gaan. Ik heb al zo erg duidelijk proberen te maken dat dit een WETENSCHAPSforum is!
en ik kan me niet voorstellen dat al die mensen depressief zijn om aandacht te krijgen. al hebben ze die aandacht wel nodig betekent niet dat ze zich zo voelen om aandacht te krijgen iemand die depressief is heeft of een ander gedrag of geluk.
Jij kunt je het misschien niet voorstellen. Voor mij is het de een gegeven, een noodzakelijk eigenschap van depressie. Ik stap niet van deze conclusie af, als ik niet overtuigd ben dat ik hier geen gelijk in heb. Voor mij is het gewoon zo dat depressie een vorm van aandacht vragen is, en tenzij iemand met hard bewijs tegen komt, stap ik hier niet van af. Het enige idee wat ik krijg van je posts is dat je probeert aan te dringen dat depressie erg is en dat ik het niet moeten onderschatten. Dit is totaal geen reden voor mij om af te zien van mijn opvatting dat depressie een gedragsvorm is die met zichzelf aanmeet uit een wanhoop voor aandacht.
een psychiater die depressief wordt in een oorlogs gebied om dat hij het niet meer trekt om al die soldaten die ook depressie enzo worden te behandelen wordt niet depressief omdat hij aandacht wil maar omdat hij aandacht en hulp nodig heeft of de situatie niet gewoon niet wil maar toch moet ervaren meemaken.
Dus hij wil geen aandacht, maar aandacht en hulp? Hier ben ik het helemaal mee eens hoor. Hij heeft inderdaad dan aandacht en hulp nodig. En hier spreek je jezelf weer tegen, want eerder zei je nog dat depressie een ziekte is waar je niets aan kunt doen, en in het geval van deze psychiater is er wel degelijk iets aan te doen. Hem uit de oorlogssituatie halen, om maar mee te beginnen.
en ja de kans is groot dat ik nu aan het praten ben met iemand die deppressief is maar volgens mij heb ik hier nu 3 andere mensen gezien die dat waren en die alle drie het niet helemaal eens waren met jouw.
4 miljard gelovigen in de wereld. Dus God bestaat?
hier zit het hem nu juist in dat het gevoel dat je hebt als je depressief bent ver van te vergelijken is met de dagelijkse tegenslagen of iets grotere tegenslagen in het leven.jij kan je gewoon niet voorstellen hoe ongeloofelijk rot je je voeld als je depressief bent omdat je het niet meegemaakt hebt je kan speculeren en een beeld scheppen maar je kan het je nooit zo voorstellen als ik dat kan of iemand anders die iets dergelijks meegemaakt heeft.
Depressie is inderdaad een graad erger dan de normale dip of de normale tegenvaller.
als je enigzins iets weet van psychologie weet je dat gevoel en denken nouw verbonden zijn met elkaar.dit is ook iets wat mijn psycholoog mij ook duidelijk uitgelegd heeft .wat jij zegt klopt dus niet dat wat je denkt veroorzaakt wordt door je gevoel en niet andersom.
Ga je als je je *** voelt denken aan bloemmetjes en bijtjes? Nee. Ga je als je je vrolijk voelt denken aan zelfmoord? Nee. Gevoel bepaald hoe je denkt, en niet andersom. Je kunt nog zo positief denken, maar je nog steeds ***** voelen.
het klopt niet het is wederzijds je kan met je denken ook bepalen wat je voelt je spreekt jezelf dus tegen want je laat ook telkens weten dat iemand die depressief is het zichzelf aan doet en gewoon de problemen moet aanpakken .tenminste zo kom je over .
Dit is inderdaad zo, maar het denken is nu eenmaal minder machtig dan het gevoel. Als het denken zo machtig zou zijn, zou depressie totaal geen probleem vormen, want dan 'denk je het gewoon weg'. Ik ben ook van mening dat depressie opgelost kan worden door je denkwijze te veranderen.
dus iemand die zelfmoord pleegt doet dat om aandacht te krijgen en dus te overleven sorry kan ik niet inkomen.
Je hebt me niet begrepen. Zelfmoord is de ultieme vorm van aandacht vragen, maar ze is geen manier om te overleven, dat is duidelijk. De meeste zelfmoordacties zijn dan ook bedoelt om te mislukken... Maar dit mislukt vaak, waardoor de persoon zichzelf uiteindelijk toch van kant maakt. Dit is precies hetgeen waardoor mensen met zelfmoordneigingen ernstig serieus moeten worden genomen.
dat je nu op een wetenschap forum aan het praten bent betekent niet dat je hier alles kan verklaren je mag het proberen maar dat beteknet niet dat alles een verklaring heeft en moet hebben.
Dit is weer een hele andere discussie, en in die discussie zouden wij het waarschijnlijk met elkaar eens zijn.
ja het kan wel maar dan moet je wel de mogelijkheden er voor hebben soms zitten mensen gewoon in een situatie waar ze niet uit kunnen komen
letterlijke situatie bedoel ik dan voor de duidelijkheid.
De situatie kan niet altijd verandert worden, nee. Echter, denkwijzes kunnen wel worden verandert.
nu snap ik nog niet wat je bedoeld met aandacht vragen door zelfmoord te plegen ik geloof niet dat er zoveel mensen die depressief zijn en zelfmoord plegen dit onbewust of bewust doen om aandacht te vragen.
mensen die zelfmoord plegen doen dat omdat ze het leven niet meer het leven waard vinden zo ***** voelen ze zich.jij kan dit niet begrijpen zelfs ik niet dan moet je echt ver heen zijn hoor. maar ik heb tenminste een beetje respect voor mensen die in een moeilijkere situatie zit dan mij.
Het leven niet meer zien zitten en het leven de moeite niet meer waard vinden zijn
gedachten. Bij zelfmoord zijn die gedachten zo prominent en zo sterk dat ze ernstig genoeg zijn om een persoon tot zelfmoord te drijven. Echter, veel zelfmoordpogingen worden ondernomen met de intentie om te mislukken. Door de zelfmoordpoging wil men dat laten zien dat ze het menen. Waarom doen ze dit? Aandacht! Ik snap niet wat hier zo onlogisch is of waarom je 'ver heen' moet zijn om dit te begrijpen.
jij niet jij zegt keihard depressief zijn is aandacht vragen het enigste waar ik je gelijk in geef is dat die mensen wel aandacht nodig hebben maar dan alleen hele goeie en heel veel.
Inderdaad. Ze hebben heel veel en heel goeie aandacht nodig.
Op je andere posts ga ik niet vanwege het hoge 'op de man spelen' gehalte.