Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Bert F
Artikelen: 0

Engelse term voor algebra

Iemand uit mijn kennis kring heeft de opdracht gekregen te kiezen uit 3 onderwerpen (ter voorbereiding van een voordracht)
namelijk:
                1) Block chain
                2) Augemented intelligence
                3) Algebraïsche spiegeling

Deze onderwerpen hebben betrekking op het analyseren van grootte hoeveelheden data, zogenaamd big data.
Voor de twee eerste onderwerpen zijn we vertrokken en vinden we een massa aan informatie.
Echter ik ben niet zeker wat men met de term algebraïsche spiegeling bedoelt.
Ik ben wel op de hoogte van wat een spiegeling / rotatie is in de algebra (lineaire algebra) en
dat bijvoorbeeld google gebruik maakt van eigen waarden / eigen vectoren (wat een toepassing van roteren / spiegelen is algemeen lineaire afbeeldingen) in zijn zoekmachine.
Maar slaat algebraïsche spiegeling hier wel op?
Of sla ik de bal helemaal mis. Kan mij iemand bevestigen dat ik in de juiste richting zoek? Of kan me de Engelse term hiervoor geven? Dat googled makkelijker. 

Groeten.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!