Code: Selecteer alles
enBij vragen: stel ze gerust!
Code: Selecteer alles
en
Eventueel is er nog deze "brute force" methode:Jan van de Velde schreef:Ik weet bijzonder weinig van computercodes af. Ik zit met het praktische probleem dat ik al een paar keer heb geprobeerd een tabelletje in te voegen in mijn bericht. Tot heden nog elke keer misgegaan, vanuit diverse bronnen geprobeerd. Wat er misgaat is dat op één na alle spaties tussen de kolommen verdwijnen. Zie bijvoorbeeld het onderwerp Lijnzaad en Joodgetal in scheikunde.
Is dit voor een leek op te lossen?

Dat kan bij gif-bestanden. Je doet dat door de kleur die je transparant wil hebben (in dit geval wit) als transparante achtergrond aan te wijzen. Hoe dat precies gaat hangt van je tekenpakket af. Als dat Paint Shop Pro kan ik het je uitleggen...hoe maakt ik hem doorzichtig? zodat het witte vlak weg is?
Als dat Paint Shop Pro kan ik het je uitleggen...
Niet dat ik weet. Wellicht dat je met het uitzetten van de optie "Draw Opaque" resultaat boekt. Hoe dan ook: ik zou toch eens rondneuzen naar een wat beter tekenprogramma. Het "bijsnijden" van de afbeeldingen gaat bijvoorbeeld al niet met Paint (zodat je alleen het relevante gedeelte van de afbeelding hoeft te tonen, in plaats van met allemaal lege ruimte er omheen).dit kan niet gewoon in paint?
Niet dat ik weet. Wellicht dat je met het uitzetten van de optie "Draw Opaque" resultaat boekt. Hoe dan ook: ik zou toch eens rondneuzen naar een wat beter tekenprogramma. Het "bijsnijden" van de afbeeldingen gaat bijvoorbeeld al niet met Paint (zodat je alleen het relevante gedeelte van de afbeelding hoeft te tonen, in plaats van met allemaal lege ruimte er omheen).antoon. schreef:dit kan niet gewoon in paint?
De kleur wordt ingesteld in een CSS bestand ( http://sciencetalk.nl/forum/templates/A...hia/overall.css ). Als ik het goed heb is de kleur van de velden waarin tekst staat gedefinieeerd in de variabele row1; deze kleur is ingesteld als #EFF2F8Antoon schreef:ik vindt namelijk een stukje
<body bgcolor="#B8D0DC" text="#000000" link="#587EA5" vlink="#587EA5">

Niet te moeilijk doen...Dat kan bij gif-bestanden. Je doet dat door de kleur die je transparant wil hebben (in dit geval wit) als transparante achtergrond aan te wijzen. Hoe dat precies gaat hangt van je tekenpakket af. Als dat Paint Shop Pro kan ik het je uitleggen...Antoon schreef:hoe maakt ik hem doorzichtig? zodat het witte vlak weg is?