Beste mensen, alvast mijn verontschuldigingen voor mijn onwetendheid, ik werk er aan.
In mijn zoektocht naar het antwoord op de vraag waarom massa zichzelf of elkaar aantrekt ipv afstoot (meestal stoot iets gelijkgestemds elkaar af zoals bij positief en negatieve lading of magnetisme etc. waarom massa niet), maar in mijn zoektocht langs fantastische nieuwe inzichten zoals Higgs velden etc. raak ik de weg wat kwijt. Aangezien ik nogal visueel ingesteld ben, heb ik de behoefte aan een grafisch model,zo veel mogelijk op schaal en volgens de laatse inzichten, om meer intuitief over dit vraagstuk na te kunnen denken. Ik schets wel wat voor mezelf (om wat ik gelezen heb of gehoord heb beter te doorgronden) en zoek er veel naar op internet maar ik heb geen goede tekening kunnen vinden. Nu teken ik beroepsmatig (cad) en zou mede om die reden graag zon model tekenen. Uiteindelijk hoop ik te begrijpen hoe massa en de aantrekking werkt, de topic op dit forum over dit onderwep bood me geen verduidelijking.
Dus....om te beginnen hoe ziet een molucuul er uit met de huidige kennis?