Moderator: Rhiannon
Dat is ongeveer evenveel als het aantal vlamingen vandaag. Vind je dat echt zoveel? Het aantal joden in Europa was uiteraard veel groter dan dat. Het gaat trouwens niet enkel om de boekhouding van de nazi's, daar zijn grote delen van vernietigd (je moet bijgevolg op grotere aantallen rekenen dan wat je daar vindt), het gaat ook om getuigenissen.6 miljoen joden zouden eraan moeten geloven hebben, zoveel joden waren er nog niet op de hele planeet
Dat maakt natuurlijk alles goed.de holocaust geen holocaust is want dat betekend dood door levende verbranding, als ze al vergast waren is het geen holocaust meer
Ik weet niet welke verbrandingsoven jij gezien hebt. De ovens die ik gezien heb, o.a. op origineel beeldmateriaal dat gelukkig niet allemaal vernietigd is, waren duidelijk groter, industriëler.de verbrandingsoven die gebruikt werd was maar voor 1 persoon tegelijk ontworpen
Jij baseerd je niet op publikaties? Je moet je ook steeds de vraag stellen, als iemand iets radikaal nieuws vertelt: "Waarom weet jij dat en ik niet?", als je daar geen duidelijk antwoord op vindt is de bron vaak verdacht.leer je te baseren op feiten en niet op de pers
nuja... hij deed dan misschien dingen die een beetje te ver gingen maar hij heeft ook evenveel goede dingen gedaan...
er zijn veel mensen gestorven voor en door hem maar in de geschiedenis zijn zoveel mensen omgekomen voor hun leider, in elke oorlog zijn er veel doden gevallen, hitler is daarom niet slechter dan een andere leider !
Grotendeels ben ik het met je eens. Echter, de soldaten die om zijn gekomen om ons van Hitler te bevrijden, dat snap ik dat dat gebeurt is en niets dan respect voor hen, ik heb het over de onschuldige burgers waar genocide op gepleegd is. Oorlog uitvechten om territorium is ook achtelijk maar een stuk begrijpelijker voor mij dan de onbegrijpelijke behoefte om de schuld op een volk te schuiven en ze vervolgens af proberen te maken.Anonymous schreef:Maar ergens kan ik de redenering wel volgen:voor alles moet de prijs worden betaalt. Als die vele oorlogsslachtoffers zich niet hadden opgeoffert vierden we nu de verjaardag van Hitler! Het enige dat zinvol is geweest aan deze periode is de 'ervaring' en kennis waarvan we nu weten totwat één man in staat kan zijn en vooral nooit vergeten wat er gebeurt is....
jurggen
Het enige dat zinvol is geweest aan deze periode is de 'ervaring' en kennis waarvan we nu weten totwat één man in staat kan zijn en vooral nooit vergeten wat er gebeurt is....
Dat klopt wel deels, maar...Onderschat niet dat Hitler legaal met een paar zetels aan de macht is gekomen en dat hij door legale wetswijzigingen tot alleen heerser het heeft geschopt.