Puzzel Puzzels
van_Velsen
Artikelen: 0

energie kosten perslucht

Ik moet voor mijn stage opdracht onder andere uitvinden wat de energie kosten zijn voor 1 van de verbruikers van het perslucht systeem. Op google heb ik geprobeerd uit te vinden wat de energie kosten van perslucht per m3/h maar ik heb hier niks over kunnen vinden. is er iemand die mij verder kan helpen?

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

NicoW

Re: energie kosten perslucht

Dit is eenzelfde vraag als 'hoeveel kost een ton stoom'. Dat ligt eraan....

Perslucht komt niet uit de lucht vallen, dus je moet beginnen met een aantal aannames. Wordt het een machine die op elektriciteit werkt, en een pomp aandrijft? Wat gebeurt er met de vrijkomende warmte? Wordt die verkocht of niet?? Hoe lang gaat de pomp mee, en wat zijn de aanschaf en -onderhoudskosten??
Wat is de schaalgrootte? Tja, je zult eerst flink aan de slag moeten.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

gast026

Eerst hit op google:

https://www.rvo.nl/sites/default/files/Bijlage%20tips%20voor%20een%20efficiente%20persluchtinstallatie.pdf

Dit zijn ruwe kosten, verschilt uiteraard per situatie
van_Velsen

druipertje schreef: Eerst hit op google:

https://www.rvo.nl/sites/default/files/Bijlage%20tips%20voor%20een%20efficiente%20persluchtinstallatie.pdf

Dit zijn ruwe kosten, verschilt uiteraard per situatie

Bedankt! dit helpt mij heel erg maar ik heb nog een vraag over die tabel van de drogers. moet ik bij bijv. de koeldroger 1-2 % van de berekende kWh waarde van de perslucht nemen? of hoe moet ik deze tabel zien?

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

NicoW

Zoals ik de tabel lees, gaat inderdaad 1 à 2 % van de compressie-capaciteit verloren aan energie voor het drogen van de perslucht.
Maar iets anders, je ziet dat het nodig is bij het opstellen van een tekst of tabel, dat je ook kijkt of de materie begrijpelijk is voor iemand die naar deze informatie zoekt. Veel technici verzuimen dat; ze vinden het voldoende als ze het zelf snappen. Schrijf een tekst dus altijd 'voor de ander'.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Elektriciteit en Magnetisme”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!